پیکر شهید «غلامحسن صابری» از شهدای طالقان در عملیات «والفجر ۸» از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۵۲۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در پی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی و بر اساس آزمایش DNA، پیکر مطهر شهید «غلامحسن صابری» شناسایی شد.

شهید «غلامحسن صابری» فرزند کربلایی سلیمان در اول فروردین ۱۳۳۷ در روستای ناریان طالقان چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با دشمنان اسلام، سرانجام در تاریخ  اول اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در فاو به شهادت رسید.

این شهید معظم درسال ۱۹ آبان سال ۱۳۹۲ در بوستان حضرت ولیعصر شهرستان قدس به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شد و امروز با حضور با مسئولین شهرستان، شناسایی پیکر این شهید را به خانواده‌اش اطلاع دادند.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید صابری آمده است: «هر توانی که دارید با جان‌ها و مال‌هایتان به اسلام کمک کنید هم در این دنیا سربلند باشید هم در آن دنیا و در آن دنیا پیش چهارده معصوم رو سفید باشید. خودتان را کنار نزنید، جهاد شما خواهر این است که حجاب خود را حفظ کنید فرزندانتان را خوب تربیت کنید و تحویل اسلام بدهید و از خواهر‌های عزیز خودم می‌خواهم که نمازتان را بجا آورید و یک لحظه از خدا غافل نباشید و همیشه به یاد خدا باشید و برای من ناراحت نباشید و مرا حلال کنید».

لازم به ذکر است مراسم استقبال رسمی از خانواده شهید غلامحسن صابری روز جمعه ۱۰ بهمن ۹۹ ساعت ۱۴:۳۰ در بوستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان قدس برگزار می‌شود.

شناسایی هویت شهید «غلامحسن صابری» پس از ۳۵ سال

شناسایی هویت شهید «غلامحسن صابری» پس از ۳۵ سال

شناسایی هویت شهید «غلامحسن صابری» پس از ۳۵ سال

ارسال نظرات