خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان:
همدان-رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان گفت: باید در رسانه انقلاب حریت باشد به طوری که در ادبیات، کلام و متون آن آزادگی متاثر از آرمان‌های انقلاب به تمام و کمال نمود داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

باید در رسانه انقلاب حریت باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدکاظم حجازی در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج رسانه استان همدان با بیان اینکه آقای محرمی قریب به ۱۰ سال مسئولیت این کار پر فراز و نشیب را که جامعه متاثر از رسانه است را به عهده گرفته بود، اظهار داشت: فرایند کار بسیج رسانه مودت و صمیمیتی را در بین رسانه‌های استان به خصوص رسانه‌های انقلاب ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در طی این مدت رسانه‌های استان با هم همسو بودند، گفت: بسیج رسانه توانسته با همه محدودیت‌ها وظایف خود را به نحو مطلوب به سرانجام برساند.

رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان با بیان اینکه آنچه که ما در نظام جمهوری اسلامی بر آن قائل هستیم این است که تبعات هر مسئولیتی فقط به آن جامعه‌ای که مستقیما با آن مرتبط است بر نمی‌گردد، گفت: به دلیل قضاوتی که بر حسب آن مسئولیت و حوزه‌های مختلف اجتماعی و اثرگذاری دوران آن مسئولیت صورت می‌گیرد، تقبل مسئولیت حوزه شرعی پیدا می‌کند که باید خود را در مقابل پروردگار شاهد ببیند که در دوران آن مسئولیت بتواند کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اخلاص، توسل به اهل بیت(ع) و یاری گرفتن از شهدا می‌تواند در توفیق انسان موثر باشد، گفت: نقش رسانه در مراحل مختلف فضای اجتماعی متفاوت و آنچه دارای اهمیت بوده این است که رسانه‌های انقلاب باید بدانند که با نگاه جامعه‌گریز یا جامعه‌پذیر در حال انجام رسالت خود هستند که این هوشمندی در کار است.

حجازی با بیان اینکه کسانی که به عنوان جامعه هدف مواجه اخبار و تحلیل‌های ما قرار می‌گیرند ممکن است بر اثر آن مطالب، همسویی با ما پیدا می‌کنند، گفت: این همسویی با سایت و رسانه خاص نیست بلکه این همسویی با معیارها و ارزش‌های انقلاب است.

وی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم شکل و شمایل کار را طوری بروز دهیم که خروجی آن برای مخاطب احساس آرامش به توانمندی نظام و قدرت و قوت نیروهای انقلاب ایجاد شود این کار ارزنده‌ای است.

رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از دست نوشته‌ها و قلم‌های نیش‌دار مکدر بودند، گفت: اهل قلم باید در انتقال مطالب زیرک باشد.

وی با بیان اینکه رسانه انقلاب رسانه‌ای است که بتواند مخاطبین خود را به آینده انقلاب همسو کند و عاشق این شوند که توانمندی و امکانات خود را در اختیار انقلاب قرار دهند، گفت: رسانه انقلاب باید خود را مسلح به امکاناتی کند که طیف‌های مختلف جامعه را متوجه خود کند.

حجازی با بیان اینکه وظیفه رسانه این است که با اشرافیت و تبحر و تخصص خود مورد پسند جامعه قرار گیرد، گفت: باید در رسانه انقلاب حریت باشد به طوری که در ادبیات، کلام و متون آن آزادگی متاثر از آرمان‌های انقلاب به تمام و کمال نمود داشته باشد.

وی ادامه داد: این حریت با همه ظرافت‌هایی که اقتضا می‌کند باید عمیق و دقیق باشد تا اثربخش باشد آنچنان که لایه‌های غیر انقلابی و آنان که تقابل با مبانی انقلاب دارند، به آنها روی بیاورند و به خاطر عدم شناخت مورد توجه قرار دهند.

رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان عنوان کرد: رسانه انقلاب باید این تکلیف را به انجام برساند و آنها و شاخص‌ها را معرفی کند، اما توانمندی را ایجاد کند که مردم با توجه به شاخص‌ها مصادیق را پیدا کنند و خود را از این افتضاحی که ممکن است به وجود بیاید دور کنند و این احساس تکلیف در حوزه رسانه‌های انقلاب بسیار می‌تواند اثربخش و در تعالی یافتن مردم موثر باشد.

وی با بیان اینکه رسانه انقلاب باید همه جامعه را مخاطب خود بداند، گفت: باید هویت ملی و اجتماعی و جایگاه و موقعیت کشور و امنیت اجتماعی را برای مخاطب غیر همسو موضوعیت ببخشیم تا دلبسته نظام و جامعه شود فارغ از اینکه نگاه‌های ظریف انقلابی در آن بروز داشته باشد.

حجازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آن کسی که من را قبول ندارد در انتخابات شرکت کند، گفت: اگر با این نگاه به رسانه توجه کنیم بار قابل توجهی را به انجام خواهیم رساند.

وی گفت: یکی از نکاتی که مورد توجه بوده و باید وسعت ببخشیم این است که بتوانیم جامعه‌ای که مرتبط با این حوزه هستند را وسعت بدهیم و طیفی که در حوزه رسانه می‌توانند خدوم به این مجموعه باشند را همراه‌تر کنیم و اگر این کار در سطح استان شکل بگیرد وظیفه تعریف شده بهتر از پیش به انجام خواهد رسید.

*همه رسانه‌ها یکپارچه و همسو مسائلی که مرتبط با آرمان‌های نظام و انقلاب را پیش برده‌اند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز با بیان اینکه جا دارد به نمایندگی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان از آقای محرمی تشکر کنم، اظهار داشت: سرهنگ محرمی همیشه نگاه فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای داشتند و نگاه نظامی‌گری، امنیتی و سیاسی نبوده است.

اشکان یوسفی با بیان اینکه فضا و اهالی رسانه خاص هستند، گفت: سرهنگ محرمی با نگاه و رفتار فرهنگی فارق از فضاهای حزبی و جناحی که بین رسانه‌ها وجود دارد باعث به وجود آمدن دوستی و اخوت بسیار زیادی بین اهالی رسانه شد.

وی با بیان اینکه همه رسانه‌ها یکپارچه و همسو مسائلی که مرتبط با آرمان‌های نظام و انقلاب را پیش برده‌اند، گفت: رسانه تیغ دو لبه است و کار کردن با این فضای رسانه‌ای نیازمند ظرافت‌های خاصی است که به طور قطع اقای قوامی در نظر خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه این ظرافت‌ها را در بزنگاه‌های رسانه‌ای استان شاهد بوده‌ایم، گفت: طبق آمار همدان جز کم حاشیه‌ترین استان‌ها در حوزه رسانه بوده و مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه آقای قوامی جزء نیروهای مومن، انقلابی، ارزشی، ولایت‌مدار و اخلاق‌مدار هستند، گفت: خانه مطبوعات استان مانند قبل در کنار بسیج رسانه خواهد بود و امید است با همکاری متقابلی که انجام خواهد داد بتواند گام‌های موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات