همایش طلایه داران بسیج سازندگی و تجلیل از گروه های جهادی برتر استان با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه فتح استان، و جمعی از گروه های جهادی در سالن اجتماعات سپاه فتح استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۶۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سردار زهرایی در این همایش به فلسفه کارجهادی و ادبیات مشترک، و ظرفیت های کشوری برای کارهای جهادی، پرداخت و گفت: بسیج سازندگی ماحصل و مولود تفکر جهادی است، بسیج سازندگی برای هدایت و ساماندهی تفکر جهادی توسط رهبر انقلاب تبیین و هدایت شده است.

 مسئول بسیج سازندگی کشور به خدمات در حوزه ها مختلف شهری و روستایی اشاره کرد و گفت : هدف نهایی گروه های جهادی تربیت نیرو و اشخاص انقلابی است  و فراهم آوردن  عرصه ای برای توانمندی آنها در کشور است.

وی به مطالبه رهبر انقلاب برای افزایش کمیت ها و کیفیت ها در گروه های جهادی اشاره کرد و گفت : تلاش داریم اقشاری که از خدمت رسانی در گروه های جهادی محروم هستند در قالب یک گفتمان ساخته و تربیت شود.

وی به افزایش ۴۲ هزار نفری گروه جهادی اشاره کرد و گفت : اردوهای جهادی به گروه های جهادی و حرکت جهادی و امروز جریان جهادی  شکل گرفته است، اثر جریان جهادی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ است که افراد سعی دارند با توجه به ویژگی های این جریان خود را جهادی معرفی کنند.

وی به تبدیل شدن  جریان جهادی به فناوری فرهنگی انقلاب و برنامه ها در این راستا اشاره کرد و گفت: گام نهایی در جریان و برنامه های  جهادی جبهه سازی نهایی جبهه انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به جبهه جهانی جهادی با توجه به ماهیت انقلاب مبنی بر حمایت و کمک به مستضعفان اشاره داشت و عنوان کرد:   نقشه ۱۰ ساله جهادی، برای بسترسازی فناوری فرهنگی انقلاب و جبهه جهادی است.


سردار زهرایی به ویژگی خاص جریان جهادی مبنی بر اینکه از موضوعات سیاسی اطلاع و آگاهی و بصیرت دارند اما سیاست زده نیست، گفت: یک فرد جهادی مخلصانه در میدان خدمت حضور دارد اما با بصیرت و تحت امر ولی زمان خویش هستند.

وی به خدمات گروه های جهادی در سیل سوسنگرد اشاره کرد و گفت: سردار شهید سلیمانی خطاب به فرماندهان جهادی سراسر کشور م به زنده کردن روح مقاومت در مردم اشاره کرد زیرا نقش این روحیه در جنگ تحمیلی عیان و آشکار  شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور  در ادامه افزود : در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک بسیجیان و کادر درمان به کرونا حمله شد و موفقیت های اثرگذاری در کشور را سبب شد که منجر به الگویی در کشورها مختلف دنیا شد. 

این مسئول به قانونی در مجلس برای واگذاری کارهای جهادی در استان ها اشاره کرد و گفت: سند نوسازی در سطح راهبردی برای گروه های جهادی سراسر کشور تبیین شده است  و برنامه جهادی سالیانه باید از این سند برداشت شود.

وی به اخذ مجوزها برای هویت بخشی گروه های جهادی در ادارات  اشاره کرد و گفت:  نقشه های لازم  برای توسعه کمی و کیفی گروه های جهادی برای سال ۱۴۰۰ در حال تدوین است.

وی به مجمع جهادی و در نظر گرفتن ۸ منطقه در این راستا اشاره کرد و گفت:  گروه های جهادی هدفمند و به صورت قرارگاهی در یک بازه زمانی پیش بینی شده است و هر گروه جهادی که تخصص دارد در قالب قرارگاه فعالیت دارد.

سردار خرم دل در این همایش به ویژگی های خدمت رسانی به مردم در پوشش های مختلف شامل  بسیج سازندگی، گروه های جهادی، قرارگاه های پیشرفت و آبادانی و همه قشر های خدمت رسان، اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد خدمات  در حوزه های مختلف شامل آب برق گاز جاده زیر ساخت ها بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی در این استان  صورت گرفته است.

وی به بررسی آماری روستاهای استان  اشاره کرد و اینکه  روستاهای بالای ۱۰ خانوار در آن  برق وجود دارد، گفت: گروه های جهادی در مناطق صعب العبور در حال خدمت رسانی هستند، در این راستا مجموعه بسیج سازندگی استان خدمت رسانی شگفت انگیز داشته است زیرا روستاهایی که فاصله زیادی با مرکز استان دارد و دارای سختی خدمت رسانی در بعد ناهمواری هستند در بحث آب و بهداشت، زیرساخت ها و حضور مدیران توسط بسیج سازندگی و این گروه ها فعالیت  صورت گرفته است.

وی به استفاده از ظرفیت های استان توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در استان تولیدات خوب است اما بسته بندی ها شامل گزارش کارها مناسب نیست.

خرم دل به افتخارات استان در حوزه دفاع مقدس و تقدیم حدود ۲ هزار شهید اشاره کرد و گفت : مردم این استان در مراسمات ملی و آیینی بینظیر هستند  بنابراین باید در مرکز کشور به مردم این استان نگاه ویژه ای شود.

فرمانده سپاه فتح به بحث معیشت مردم از طریق  ترویج فرهنگ کار و افزایش بهره وری ها متناسب با ظرفیت ها استان اشاره کرد و افزود: در تفاهم‌نامه ای با صندوق  کارآفرینی رسالت در منطقه جلیل  ۲۰۰ پرونده برای اشتغال زایی امضا شد، در خصوص بازنشستگان و اشتغال  فرزندان آنان تفاهمنامه ای با این صندوق  وجود دارد که تبدیل به الگویی در کشور شد، تخصیص وام صفر‌ درصد برای درآمدزایی و اشتغال از طریق عقد قرارداد در حرفه های مختلف روستایی وجود دارد، این صندوق از ۱ میلیون تا ۴ میلیارد آمادگی پرداخت تسهیلات دارد.

وی به ظرفیت ۳۵۰۰ مهندس کشاورزی در استان  جهت توانمندسازی آنها اشاره کرد و گفت: بسیج ادارات، بسیج دانشجویی و دانش اموزی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج طلاب و روحانیت و سایر ارگان ها نقش های خوبی در خدمت رسانی و محرومیت زدایی داشته اند.

نماینده بسیج اقشار در ادامه این جلسه گفت:  اردوهای جهادی خوبی در استان انجام شده است، برای کمک هزینه ها در خصوص این گروه ها  به صورت خاص دیده شود.

سرهنگ ارسلانجو به بیش از ۱۶۰ گروه جهادی و سامانه اطلس جهادی اشاره کرد و گفت: مشکلات سامانه اطلس و‌ سرعت آن مورد توجه قرار گیرد، از طرفی برای مشکلات دستگاه pos  و کارت بانکی تدبیری ویژه داشته باشید.

وی به آزادسازی زندانیان در استان و‌ تهیه لیست در این رابطه  اشاره کرد و گفت: جمعی از مهندسان عمران آمادگی خدمات رایگان در مناطق محروم استان از طریق  نقشه کشی و مسائل عمرانی دارند بنابراین در این رابطه برای مهندسان عمران توجه ویژه شود.

ارسال نظرات