خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:
همدان-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌عرضگی و سو مدیریت دولت است، گفت: گرانی کالاها ربطی به تحریم و fatf و ... ندارد بلکه ناشی از بی‌عرضگی برخی از مدیران است.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۷۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌عرضگی و سو مدیریت استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در مسجد امام خمینی(ره) سعیدیه با تبریک عید مبعث اظهار داشت: دین مبین اسلام برای همه عرصه‌ها برنامه دارد و هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان برنامه دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) بر همین پایه جمهوری اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را به وجود آورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند مانند یمن که ٦ سال است در برابر عربستان ایستادگی کرده است، گفت: خروجی انقلاب اسلامی شهید «سلیمانی»ها و همدانی هستند و خروجی تفکر لیبرال آقایانی هستند که عرضه مدیریت مرغ و تخم مرغ را هم ندارند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از بی‌عرضگی و سو مدیریت دولت است، افزود: گرانی کالاها ربطی به تحریم و fatf و ... ندارد بلکه ناشی از بی‌عرضگی برخی از مدیران است.

فلاحی تصریح کرد: مجلس قانون اقدام راهبردی تحریم‌ها را مصوب کرد و رهبری آن را تایید کرد؛ ما باید غنی سازی را تا ٦٠ و بیشتر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما کاهش جمعیت است و ما در مجلس طرح جوانی جمعیت را پیگیر شدیم و مصوب کردیم و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم، افزود: برای این طرح ٧٠ جلسه کارشناسی داشته‌ایم تا مشکلات ازدواج جوانان حل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تامین مسکن که چند روز آینده به مجلس می‌آید برای تصویب ١٨ وزارتخانه را درگیر می‌کند تا مشکل مسکن جوانان حل شود.

وی با اشاره به اینکه کار دیگر مجلس اصلاح قانون بودجه بود که نظارت برکل بودجه انجام گیرد، گفت: در لایحه بودجه آن را به سمت مردم مصوب کردیم و در بودجه سال جدید بسیاری از بدهی‌های دولت به صندوق‌های مختلف مانند بازنشستگی رفع خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان‌ها برای حمایت از نخبگان مصوب شد، عنوان کرد: یکی از وظایف ما نظارت میدانی است در سفر قبلی آقای قاضی زاده را به همدان آوردیم تا بحث پتروشیمی را پیگیر شویم و آقای نیکزاد را برای بحث پروژه‌های عمرانی و نظارت بر پروژه‌ها دعوت کردیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت خانه‌سازی را به بیت المال برگرداندیم و دوباره راه‌اندازی شد، ابراز داشت: در سفر آتی آقای رئیسی هم چند پرونده آماده و تحویل داده‌ایم تا مشکلات مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال حل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به ما گزارش تخلفات را بدهند تا پبگیر شویم، افزود: آمار اشتغال را غیر واقعی اعلام می‌کنند و این مناسب نیست و ما باید با مردم صادق باشیم.

وی با بیان اینکه هر جوانی در این استان می‌خواهد اختراع یا تولیدی کند بنده با همه توان از آنها حمایت می‌کنم و در سطح کشوری نیز پیگیر خواهم بود، گفت: ما در بحث بخش معدن می‌توانیم ٢١ میلیون نفر را شاغل کنیم.

فلاحی افزود: در بحث ضریب جینی ما در بودجه ١٤٠٠ حقوق‌های زیر 10 میلیون را افزایش ٢٥ درصدی دادیم و بالای آن را تا سقف 2.5 میلیون افزایش دادیم تا فاصله طبقاتی را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند که اگر اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آنها هم حل خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ما مسئولین در بعد معرفتی خود بسیار کار کنیم تا ظرفیت قدرت را داشته باشیم و دچار انحراف نشویم، افزود: ما یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز می‌فروشیم و دولت پول آن را نقد می‌گیرد بنابراین مشکل کشور بی پولی نیست بلکه مدیریت نداریم.

وی افزود: قوانین دست و پاگیر زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری داریم که باعث شده سرمایه‌گذار داخل استان سرمایه نیاورد.

فلاحی با بیان اینکه طرحی در مورد بازنگری خدمت سربازی آمده است تا بشود مشکلات به وجود آمده حل شود، گفت: شفافیت باید در همه شئون باشد و مشخص باشد اموال و موارد مختلف آنها چه چیزی است.

فلاحی در بحث مشکلات بازنشستگان افزود: ما در کنار مدیران جوان باید از فکر مدیران بازنشسته سالم و بافکر به عنوان مشاور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما هر جا به حقوق مردم دست‌اندازی شود از طریق دیوان محاسبات مانع خواهیم شد، تصریح کرد: در بحث معیشت بازنشستگان هم در بودجه ١٤٠٠ اتفاقات خوبی برای این عزیزان رخ خواهد داد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در مورد واگذاری‌های غلط گفت: در مجلس کمیسیون ویژه اصل ٤٤ ایجاد شده است تا جلوی این واگذاری‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات