خبرهای داغ:
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد
همدان-سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: برای تامین ایمنی شهروندان همدانی در شب چهارشنبه آخر سال ۱۲۰ آتش‌نشان در وضعیت آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۶۹
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

آماده‌باش ۱۲۰ آتش‌نشان همدانی برای تأمین ایمنی آخرین چهارشنبه سالسید صادق پورسینا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در  شب آخرین چهارشنبه سال، علاوه بر آماده‌باش ایستگاه های ده‌گانه، ۶ اکیپ آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهرهمدان استقرار خواهند یافت.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات طرح استقبال از بهار در شب چهارشنبه آخر سال جاری علاوه بر آماده‌باش ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی فعال در سطح شهر همدان خودروهای سبک و سنگین آتش‌نشانی به منظور تسریع در امدادرسانی در۶ نقطه از مراکز تجمع احتمالی شهروندان مستقر خواهند شد و اکیپ‌های آتش نشانان موتورسوار نیز در سطح شهر گشت‌زنی خواهند کرد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه مهمترین رویکرد سازمان آتش‌نشانی حفظ  ایمنی شهروندان و مقابله با حوادث ناگواری است که جان و مال آنان را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: هر گونه بی‌توجهی به نکات ایمنی در این شب می‌تواند خسارات جانی و مالی غیرقابل جبرانی در پی داشته باشد.

وی از شهروندان درخواست کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه، با رعایت نکات ایمنی به کاهش حوادث در سطح شهر کمک کنند و باعث نشوند که زحمات کادر درمان در این روزهای سخت دوچندان شود.

پورسینا با اشاره به آماده‌باش و حضور مدیران ارشد عملیاتی در کنار آتش‌نشانان گفت: در این شب علاوه بر آتش‌نشانان شیفت آماده از نیروهای شیفت‌های استراحت نیز برای تأمین هر چه بیشتر ایمنی شهروندان استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با چاپ و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، چاپ و نصب پوستر در اماکن پر تردد مانند ادارات، مراکز خرید و ناوگان اتوبوسرانی و همچنین چاپ و توزیع بروشور با محتوای  آموزشی و هشدار دهنده اقدامات پیشگیرانه‌ای را در آستانه شب چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال انجام داده است.

پورسینا به شهروندان توصیه کرد همچون سال‌ های گذشته با آتش نشانان همکاری لازم را  داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن فاصله گرفتن از محل حادثه مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

وی در پایان خطاب به آحاد شهروندان اظهار کرد: از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش‌زا بر روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری و از انداختن مواد تحت فشار ( کپسول، اسپری حشره کش و...)، وسایل شیشه‌ای (شیشه آب، آمپول) قوطی‌های فلزی (مانند قوطی اسپری ، کنسرو) به درون آتش جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات