خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

 دشمن از منش و روحیه ولایی مردم هراس دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: دشمن از منش و روحیه ولایی مردم هراس دارد.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۰۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

 دشمن از منش و روحیه ولایی مردم هراس داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در آیین اختتامیه جشنواره ادبی «یوسف» که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار داشت:  برای رشد و تعالی جامعه راهی نداریم جز اینکه اندیشه و تفکر بزرگ و موثر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از منش و روحیه ولایی مردم هراس دارد، عنوان کرد: هیچ وقت در نگرش شهید «سلیمانی» حمایت از هیچ گروهی نمی‌بینید، ایشان جهانی فکر می‌کرد و به دنبال تشکیل حکومت جهانی بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه مکتب سردار «حاج قاسم سلیمانی» با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک نماد و الگوی کاربردی در جامعه نهادینه شود، گفت: باید از مکتب شهید «سلیمانی» درس بگیریم که خودمان را از جامعه جدا نبینیم، قهر ما از جامعه قهر از انقلاب است و این رسالت سنگینی بر دوش تک تک ما است.

دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف نیز در این آیین گفت: مهم‌ترین دلیل برگزاری این جشنواره بازشناسی و بازگویی و افزایش داشته‌های هنر و مقاومت است.

علی نجفی افزود: در دوره نهم این جشنواره حدود ۱۰۰ اثر دریافتی توسط هیأت داوران بررسی شد و در مرحله اول همه آثار توسط ۲ داور و در مرحله بعد توسط هیأت داوری بررسی شد و سی اثر در زمینه دفاع مقدس به مراحل بعد راه یافت.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی همچون حماسه سازی بانوان، انتظار و جانفشانی نوجوانان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده بودند، خاطرنشان کرد: با وجود ویروس کرونا تعداد بالای آثار نشان‌دهنده علاقه جامعه به ادبیات داستانی و دفاع مقدس است.

دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف با اشاره به اینکه این جشنواره برای نهمین بار در سطح استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: در این جشنواره ۸۴ اثر به رقابت پرداختند که نسبت به سال‌های گذشته دو درصد رشد داشته اند.

در پایان این مراسم، زهرا طهماسبی از همدان، ریحانه نوری از تویسرکان و  شکوفه رضایی از رزن به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات