خبرهای داغ:

کتاب «سقف کوتاه سقف بلند» در ملایر رونمایی شد

ملایر-به مناسبت ایام مبارک دهه کرامت با همکاری کتابخانه علامه امینی (ره) از کتاب «سقف کوتاه سقف بلند» تالیف محمد احمدوند رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۵۲۹۹۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
آئین رونمایی کتاب «سقف کوتاه سقف بلند» در ملایر برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت ایام مبارک دهه کرامت و در روز میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با همکاری کتابخانه علامه امینی (ره) از کتاب «سقف کوتاه سقف بلند» تالیف محمد احمدوند رونمایی شد.

محمود خلیلی از نویسندگان و اهالی قلم شهرستان ملایر در این مراسم اظهار داشت: به قول رضا براهنی «بهترین قصه، قصه‌ای است که پس از پایان، در ذهن خواننده ادامه یابد و او را به تفکر درباره زندگی وادارد و ... تخیل او را چنان مشتعل کند که او حوادث دیگری در تعقیب حوادث نتیجه شده از قصه در نظر آورد و زوایای زندگی را دقیقاً کشف کند».

وی ضمن برشمردن ویژگی‌ها و تفاوت داستان نویسان، افزود: تنها بخشی از نویسندگان هستند که از همان ابتدا، با استفاده از تخیل نیرومند خود که با سال‌ها تمرین و ممارست جدی و مطالعات بسیار به دست آمده، می‌توانند از صفر تا ۱۰۰ یک داستان را بنویسند و این گونه افراد نیز، هر جا که نیازمند گسترش داستان باشد با بهره‌گیری از تجربیات و مشاهدات خود، داستان را پیش می‌برند.

خلیلی تم اصلی مجموعه داستان سقف کوتاه، سقف بلند را «تن‌هایی انسان» دانست، و با بررسی تک تک داستان‌ها افزود: تمام این مجموعه، ماحصلِ تلاش نویسنده برای نمایشِ تنهاییِ غمباری است که انسان امروز به واسطه‌ی اتفاقات و گسست و شکست روابط عاطفی در همین دوران به آن دچار شده و در تار‌های چسبنده آن گرفتار شده است.

وی با اشاره به بخشی از نقاط ضعف مجموعه داستان، ادامه داد: هنر ساده‌نویسی و پرهیز از مغالطه و غلوگویی یکی از شاخصه‌های نوقلم‌های عرصه داستان‌نویسی است؛ در این کتاب نیز به همان شیوه رفتار کرده‌اند، رفتاری که معقول و برای جذب مخاطب عام ضروری است.

این نویسنده ملایری عنوان کرد: از سوی دیگر، همان دل‌مشغولی‌هایی که این نویسنده را به نوشتن در مورد مسائل اجتماعی در نشریات واداشته، همچنان وی را ملزم کرده تا این دغدغه‌ها را در داستان‌های خود بروز دهد؛ داشتن این دل‌مشغولی‌ها نشان از تعهد و احساس مسئولیتی است که وی نسبت به جامعه دارد و بر این باور است که با نمایش معضلات به خوانندگان خود، می‌تواند گامی در راستای آگاهی بخشی و اصلاح امور بردارد.

محمد احمدوند نویسنده کتاب نیز اظهار داشت: کتاب «سقف کوتاه، سقف بلند» مجموعه هشت داستان است که در آن‌ها دغدغه‌های ذهنی و اجتماعی خود را بیان کرده‌ام و اسم کتاب از اسم یکی از داستان‌ها گرفته شده که در جشنواره چهارگاه اصفهان رتبه اول را کسب کرده است.

وی افزود: توالی موضوعی یا زمانی در انتخاب داستان‌ها وجود ندارد، ناشر این کتاب مشهدی است و رونمایی کتاب را در روز ولادت امام رضا (ع) به فال نیک گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات