حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام در این جلسه گفت:تمام فعالیت ها و خدماتی که به مردم ارائه می شود بایستی از شهداء یاد شود.
کد خبر: ۹۳۵۴۶۷۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، چهارمین جلسه هماهنگی کنگره سرداران و ۳۰۰۰شهید استان در دفتر امام جمعه ایلام برگزارشد، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام در این جلسه با بیان اینکه در تمام فعالیت ها و خدماتی که به مردم ارائه می شود بایستی از شهداء یاد شود افزود: مهمترین کاری که برای ماندگاری یادوخاطره شهداء می توان انجام داد، ثبت آثار و مستندات شهدا اعم از خاطرات، وصیت نامه، عکس و فیلم است که برای آیندگان و نسلهای بعدی به عنوان میراث گرانبها برجای خواهد ماند.

  وی به برکات حضور نام شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه و تاثیر آن در مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: عطر یاد و نام شهداء بایستی جامعه ما را دربر گیرد و ما باید از  این فضای ایجادشده برای رشد فرهنگی و اجتماعی کشور بهره ببریم.

در این جلسه سردارشاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تبریک فرارسیدن عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران گفت: اجرای عملیات موفق و پیروزمندانه کربلای یک و آزادسازی مهران توسط رزمندگان اسلام پایانی پایانی بود بر استراتژی دفاع متحرک رژیم بعث که تا سالها اثرات این حماسه برجای ماند.

 وی افزود : امروز چهارمین جلسه هماهنگی کنگره شهداء با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور مسولان کمیته ها پیرامون سیاستگذاری و برنامه ریزی درخصوص بسیج تمامی ظرفیت ها و امکانات ادارات و همچنین مردم برای برپایی هرچه باشکوهتر برگزار می شود.

سردار شاکرمی ادامه داد : اجلاسیه کنگره در نیمه دوم سالجاری ودر چند بخش ویژه زنان، دانش آموزی و فرهنگیان،عشایری و دانشجویی و روحانیون برگزار می شود و قبل از برگزاری اجلاسیه به مدت هفت شب تمامی آثار فاخر تولیدی در حوزه سمعی و بصری به نمایش درخواهدآمد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) افزود : در صورت برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در مرز مهران این امکان وجود دارد که در محل عبور زائرین یک نمایشگاه بزرگ از آثار شهداء با کمک کلیه ادارات برپا شود.

دکتر محمدنوذری ؛ استاندار ایلام در این جلسه به خدمات دستگاههای دولتی با نام کنگره شهدای استان به مردم اشاره کرد و گفت:با تفاهم نامه ای که با معاون وزیر آموزش و پرورش امضا شده است قرار است ۱۴ هزار تبلت به صورت مشارکتی تهیه شود و بنا داریم که این تعداد تبلت تا قبل از برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان، با نام ۱۴ هزار شهید دانش آموز در استان بین دانش آموزان نیازمند مناطق روستایی و محروم توزیع نماییم.

وی افزود : حدود ۱۲۶ طرح و پروژه تا پایان دولت در استان ایلام وجود دارد که افتتاح همه این طرح و پروژه ها به نام شهدا گره می خورد.

کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام طبق زمان بندی انجام گرفته اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات