مرمت و استحکام‌ بخشی یکی از پایه‌های بزرگ پل تاریخی «کشکان»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرمت و استحکام‌ بخشی یکی دیگر از پایه‌های بزرگ پل تاریخی «کشکان» خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۶۵۶۱
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران از اتمام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی یکی دیگر از پایه‌های بزرگ پل تاریخی «کشکان» در شهرستان چگنی خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات حساس مرمتی عمده عملیات بازسازی با استفاده از سنگ‌های دانه‌درشت پاک‌تراش انجام شد و پروژه دقیقاً مطابق با دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های بین‌المللی مرمت به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه حجم عملیات مرمت و بازسازی بیش از ۱۰۰ متر مکعب بود، عنوان کرد: این عملیات در ضلع جنوبی ناحیه شرقی سازه پل انجام شد و به موجب آن یکی از بزرگ‌ترین پایه‌های پل تاریخی «کشکان» مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر ضرورت حفظ اصالت بناهای تاریخی در فرآیند مرمت، عنوان کرد: در این سری از عملیات یک پایه بزرگ از پل تاریخی «کشکان» با استفاده از مواد و مصالح کاملاً مشابه با بافت اثر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت که در ظاهر دید گردشگران هیچ مغایرتی با اصل سازه بنای تاریخی ندارد.

قاسمی ادامه داد: این پروژه با تخصص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام گرفت.

ارسال نظرات