سرپرست بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در کل کشور ۸۷۰مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ راه‌اندازی و فعال شده است که سیستان و بلوچستان در این زمینه وضعیت خوبی دارد.
کد خبر: ۹۳۵۷۴۶۷
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

مسلم چشمی در مراسم افتتاحیه ۲۱مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه یک سال و نیم از مدت شیوع ویروس کرونا به کشور ایران می گذار که بسیج جامعه پزشکی دوست دوش دوستان در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوده و در راستای مهار این ویروس کمک کرده است.

سرپرست بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در اوایل بحث ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، تولید و توزیع ماسک، انجام شد که به تدریج به اجرای طرح شهید سلیمانی رسیدیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که در این طرح کار غربالگری افراد انجام میشد که در این طرح ۳کار انجام می شدکه به دنبال قطع زنجیره کرونا را هدف قرار داده بودیم.

وی ادامه داد: در این طرح یک تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی را تهیه کردیم که در این گام به طرح پنجم که واکسیناسیون است رسیدیم.

وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی به واکسیناسیون کشور کمک موثری ارائه داده است که عمده مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور دست بسیج است.

این مسئول با اشاره به این که قول راه اندازی یک مرکز تجمیعی به استان را داده بودیم که صفر تا صد کار را بسیج انجام دهد که خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی بیست و یکمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کوید ۱۹ در استان هستیم.

وی اظهار داشت: در کل کشور ۸۷۰مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ راه اندازی و فعال شده است این استان نسبت به مساحت و جمعیتش از نظر راه اندازی تعداد مراکز و دوز واکسن تزریقی وضعیت خوبی دارد.

این مسئول اظهار داشت بسیج جامعه پزشکی با رسالت قطع زنجیره کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی کار را دنبال می کند و بحث واکسیناسیون موضوع دیگری است که ما در تمام موضوعات حمایت، نظارت و مراقبت در حال انجام فعالیت هستیم.

چشمی تصریح کرد: در عرصه حمایت، افرادی که مشکل حمایتی دارند را شناسایی و بسته های معیشتی و بهداشتی به آنها اهدا شده است در بحث نظارت، با حفظ پروتکلهای بهداشتی کمک کرده و خواهیم کرد که مراکز اجتماعی، بازارها، اتوبوسرانی موارد بهداشتی را رعایت کنند و در عرصه مراقبتی، بیماریابی فعال است و بیماران شناسایی می شوند مورد معالجه قرار می گیرند و از اطرافیانشان نیز تست گرفته می شود.

ارسال نظرات