مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت گفت: حجاب یک پرچم و نماد برای زن مسلمان است و یک بانوی محجبه به عنوان یک بانوی مسلمان شناخته می‌شود ، باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه احیا و نهادینه شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۳۲
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان :مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت گفت: حجاب یک پرچم و نماد برای زن مسلمان است و یک بانوی محجبه به عنوان یک بانوی مسلمان شناخته می‌شود اما متاسفانه دشمنان با تهاجم فرهنگی مسئله عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده اند بنابراین برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه احیا و نهادینه شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت افزود: عفاف، حجاب و پوشش اسلامی علاوه بر این که موجب ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود از بروز آسیب‌های اجتماعی که دشمنان تدارک دیده‌اند نیز جلوگیری می‌کند.

 

وی با بیان این مطلب که عدم رعایت حجاب نوعی آسیب اجتماعی تلقی شود، ابراز کرد: شناخت تاثیر حجاب و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار کند پس ضروری است که نسبت به تبیین فلسفه حجاب روشنگری کرد.

 

خانم رابری اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که برکات و اثرات حجاب در جامعه، برای بانوان و دختران جوان تبیین شود چرا که بانوان باید بدانند که عفاف و حجاب، هدیه ای از جانب پروردگار، برای ارزشمند شدن آنها است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: حوزه مقاومت بسیج فاطمیه برای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب با توجه به شرایط کنونی یکسری ویژه برنامه با محوریت عفاف و حجاب را به صورت حضوری و مجازی برگزار کرد.

 

وی با اشاره به ویژه برنامه های حضوری بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، ادامه داد: در همین راستا در اولین اقدام در آستانه این هفته، کلیه پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد متناسب با هفته عفاف و حجاب فضا سازی شدند.

 

خانم رابری عنوان کرد: همچنین کارگاه های ترویج زندگی عفیفانه با حضور کارشناسان مذهبی ویژه بانوان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و با اعطای هدایایی از زوجه های جوان محجبه و موفق در زندگی شخصی و اجتماعی نیز تجلیل شد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت تاکید کرد: در این کارگاه ها، فلسفه حجاب برای مخاطبین تبیین شده و در خصوص چرایی حفظ حجاب بحث و گفتگو شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین از سوی پایگاه های مقاومت بسیج خواهران مسابقات فرهنگی با محوریت عفاف و حجاب برگزار شده و در نهایت از نفرات برتر تجلیل شد.

 

خانم رابری ابراز کرد: علاوه بر این نیز به همت بانوان بسیجی بروشورهایی با محتوای عفاف و حجاب تهیه و در سطح محلات توزیع شده و بنرهایی نیز با محتوای جملات تاثیرگذار درباره عفاف و حجاب درب آرایشگاه های زنانه نصب شد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت افزود: یکی دیگر از ویژه برنامه های بسیج جامعه زنان، برگزاری نشست های خودباوری به منظور کمک به ترویج گفتمان زن نه شرقی و نه غربی بود که به دلیل شرایط کرونایی با حضور تعدادی محدود از بانوان و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

 

وی در تشریح ویژه برنامه های مجازی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: به کمک خواهران بسیجی یکسری کلیپ و عکس نوشت با موضوع عفاف و حجاب تولید شده و در بستر فضای مجازی منتشر شد.

 

خانم رابری ادامه داد: همچنین در راستای معرفی الگوی های برتر زن مسلمان و محجبه یکسری مطالب از سبک زندگی و سیره شهدای زن شاخص سال تهیه شده و در گروه های مجازی به اشتراک گذاشته شد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: پویش # نجابت - ایرانی یکی دیگر از ویژه برنامه های مجازی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بود که با مشارکت فعال و گسترده بانوان بسیجی برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر این نیز با استفاده از ظرفیت کارشناسان دینی از طریق رسانه های محلی به شبهاتی در مورد عفاف و حجاب پاسخ داده شد.

 

خانم رابری در خاتمه تاکید کرد: هدف بسیج جامعه زنان شهرستان جیرفت از اجرای این ویژه برنامه ها احیا و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بود.

ارسال نظرات