نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

گفتمان سازی و تربیت سیاسی و اعتقادی از مهمترین رسالت های نماز جمعه است

آیت الله دری نجف آبادی گفتمان سازی و تربیت سیاسی و اعتقادی را از مهمترین رسالت های نماز جمعه خواند و گفت: نماز جمعه نقش به سزایی در وحدت و انسجام جامعه برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۳۵۸۸۲۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی گفت: واقعه مهم غدیر خم سند بزرگ استقلال جامعه اسلامی است که در این روز خداوند بزرگترین نعمت را یعنی همان ولایت به بشریت عنایت کرده است و لذا باید غدیر را گرامی بداریم.

وی افزود: پیروی از ولایت مهمترین پیام غدیر است و اگر امروز می خواهیم از پیروان غدیر باشیم‌ باید به مسئله ولایت توجه داشته باشیم و پشتیبانی همه جانبه از مسئله ولایت داشته باشیم.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت بشریت در گرو تقویت فرهنگ ولایت و غدیر است و این ایام فرصتی بسیار مناسب است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و آن را مغتنم شمرد.

وی بیان کرد: نهادینه سازی ولایتمداری از مهمترین وظایف ما در قبال غدیر است که باید به آن توجه داشته باشیم و لذا غدیر تنها یک روز در تاریخ اسلام نیست بلکه یک جریان وتفکر عظیم ارزشی است که تا قیامت استمرار دارد.

دری نجف آبادی گفت: در آستانه پنجم مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی هستیم که جا دارد ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند آن را فرصتی مغتنم برای تقویت نماز جمعه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: نماز جمعه بهترین فرصت برای ارتقای آگاهی و بینش سیاسی و اعتقادی مردم است و لذا جایگاه نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی جایگاهی ویژه و با اهمیت است و شرکت در نماز جمعه میثاق با امام زمان(عج) و ولایت است.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفتمان سازی و تربیت سیاسی و اعتقادی را از مهمترین رسالت های نماز جمعه خواند و گفت: نماز جمعه نقش به سزایی در وحدت و انسجام جامعه برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود:نماز جمعه همچون سنگری مستحکم دارای آثار و برکات بسیار فراوانی برای جامعه می باشد و لذا امروز وظیفه داریم این موهبت الهی را بیش از گذشته تقویت کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: کارکرد نماز جمعه همانند یک رزمایش بزرگ معنوی و سیاسی است و نقش مهمی در تقویت ارزش های نظام اسلامی دارد و در طول این سال ها نقش موثری در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته و لذا آحاد جامعه باید از فیوضات ارزشمند نماز جمعه بهره ببرند.

وی ادامه داد: متاسفانه حاشینه نشینی موجب ایجاد آسیب های اجتماعی زیادی شده و لذا باید همه توان را برای حل این معضل بزرگ که خسارت های سنگینی به کشور وارد می کند در دستور کار همه دستگاه های متولی باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه خانواده یکی از نهادهای مهم و با اهمیت در انقلاب اسلامی است و حیات و پویایی هرجامعه ای در گرو سلامت خانواده است،گفت:خانواده پایه گذار ارزش های اسلامی است و هرچقدر در حوزه خانواده سرمایه گذاری کنیم رشد و پیشرفت جامعه را تضمین و سرعت می بخشیم.

وی افزود: اشتغال و مهارت آموزی یکی از نیازهای مهم امروز جامعه محسوب می شود و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و دستگاه های حمایتی باید توانمند سازی و مهارت آموزی جامعه هدف را در دستور کار داشته باشند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: تاسیس دانشکده داروسازی با توجه به ظرفیت های استان مرکزی یکی از نیارهای مهم استان بود که با توجه به فراهم بودن زمینه ها وزارت بهداشت با درخواست تاسیس دانشکده بین المللی داروسازی موافقت کرد که این بسیار ارزشمند است و قطعا آثار و برکات فراوانی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار