خبرهای داغ:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان:
همدان-معاون قضایی،اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت:باید با رویکرد پیشگیرانه به دنبال رفع زمینه‌های وقوع جرم قاچاق باشیم چراکه نگاه سلبی به تنهایی کافی نتایج مطلوبی از آن حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۸۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

باید با رویکرد پیشگیرانه به دنبال رفع زمینه‌های وقوع جرم قاچاق باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، عباس نجفی در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان همدان هدف از شکل‌گیری این کارگروه را پیشگیری و کاهش قاچاق کالا و ارز، ارتقاء هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت کارشناسی متخصصین این حوزه دانست و عنوان کرد: باید با رویکرد پیشگیرانه به دنبال رفع زمینه‌های وقوع جرم قاچاق باشیم چراکه  نگاه سلبی به تنهایی کافی نبوده و نتایج مطلوبی از آن حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های عضو کارگروه در اجرای تکالیف ذاتی خود در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز باید نسبت به احصاء کامل مشکلات، ابهامات و ایرادات از قبیل خلاءهای موجود در سامانه‌ها، شیوه‌های نظارتی، تجهیزات، منابع انسانی و قوانین و مقررات حاکم اقدام کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های متعدد با هدف تسهیل در کار، کاهش مداخلات انسانی با استفاده از فناوری‌های نوین اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید خلأها و مشکلات سامانه‌های را احصاء و بیان کنند تا با انعکاس آنها به مسئولین مربوطه فرآیند انجام کار تسهیل شود.

وی از افزایش پلاک‌کوبی دام‌ در استان خبر داد و عنوان کرد: پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین نقش بسزایی در پیشگیری از قاچاق دام زنده را ایفا می‌کنند اما می‌طلبد مجموعه انتظامی استان نیز نظارت و بازرسی‌ها خود را در مبادی ورودی و خروجی استان تشدید کنند.

نجفی با اشاره به مشکلات ناشی از توزیع خارج از شبکه آرد در استان، اظهار کرد: برخی از نانوایی‌ها در سطح استان ساعت پخت و کیفیت نان را کاهش داده‌اند که این مشکلات ناشی از خلأهای نظارتی دستگاه‌های مسئول است که باید به سرعت مرتفع شود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت بسیج در راستای تقویت گشت‌های بازرسی در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات