اجرای طرح «تاب آوری اجتماعی جوانان» در لرستان

دبیر مؤسسه مردم نهاد آبشار امید فردا از اجرای فاز اول طرح «تاب آوری اجتماعی جوانان» در سطح شهرهای لرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۲۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آذین عارفیان امروز یکشنبه در سخنانی از برگزاری طرح تاب آوری اجتماعی جوانان در سطح شهرستان‌های لرستان خبر داد.

وی ضمن تشکر از کادر درمان و همه گروه‌ها و تشکل‌هایی که در ایام همه گیری ویروس کرونا تلاش‌های متعددی داشتند، تصریح کرد: پس از گذشت قریب به یک سال و نیم از همه گیری کرونا خستگی و فشار مزمنی به مردم وارد شده، از سوی دیگر باید بتوانیم با این شرایط مقابله کنیم که در این راستا حفظ سلامت جسمی، روان شناختی و اجتماعی در کنار هم حائز اهمیت است.

دبیر مؤسسه مردم نهاد آبشار امید فردا تاب آوری را داشتن توانایی ذهنی و هیجانی لازم برای مقابله با بحران‌ها برشمرد و افزود: با تکیه براین توانایی‌ها از نظر روان شناختی و تغییرات ذهنی باید بتوانیم به مرحله قبل از بحران برگردیم.

عارفیان یادآور شد: به همین منظور طرح تاب آوری اجتماعی با محوریت کنترل استرس و به منظور مقابله با تبعات روانی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شده است.

وی افزود: فاز اول اجرای این طرح در شهرستان‌های خرم آباد، دورود و الشتر با اولویت و تاکید بر مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار با بهره گیری از روانشناسان و اساتید مجرب این حوزه در حال انجام است که در صورت حمایت از طرح در آینده امکان و ظرفیت اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان را داریم.

ارسال نظرات