خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج خبر داد:
تبریز- مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه آذربایجان شرقی از افتتاح بیش از ۲۰ طرح محرومیت زدایی در روستاهای مناطق محروم تحت پوشش این قرارگاه در آستانه عید غدیرخم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۹۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷

 محمد اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: ۱۶ طرح از این طرح های محرومیت زدایی در حوزه عمرانی و شش طرح آن مربوط به حوزه اشتغال و کارآفرینی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و  806 میلیون و 547 هزار و 500 تومان است.

وی با بیان اینکه اولویت هدف گذاری قرارگاه آبادانی و پیشرفت آذربایجان شرقی در روستاهای مناطق محروم توجه به آب شرب و آب کشاورزی است، گفت: ۱۰ طرح از ۱۶ طرح حوزه عمرانی مربوط به روستاهای کلیبر بوده که بیشتر آن ها خط انتقال آب شرب، ساخت مخزن و مرمت مخرن آب‌ است.

اسکندری ادامه داد: افتتاح مسجد در روستای زاویه، مخزن آب شرب پلی اتیلن با حجم ۲0 متر مکعب در روستای زاویه، توجه ده، آغویه و حیران کلیبر، خط انتقال آب شرب با لوله پلی اتیلن به طول ۷۰۰ کیلومتر در روستای زاویه، به طول 1600 متر در روستای لنه ده، به طول 3500 کلیومتر در روستای آغویه و به طول 2200 کیلومتر در روستای حیران کلیبر و مرمت و بازسازی مخزن آب بتنی ۱۶۰ متر مکعبی در روستای نوجه ده از آن جمله است.

افتتاح بیش از 20 طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی

وی اضافه کرد: مخزن آب شرب پلی اتیلن با حجم 50 متر مکعب، خط انتقال آب شرب به طول 150 کیلومتر و راه بین مزارع در روستای ماوی میانه، خط انتقال آب کشاورزی با لوله پلی اتیلن بین یک کیلومتر در روستای نگارستان ورزقان و مخزن آب شرب با حجم 10 متر مکعب و ایسگاه پمپاژ و خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به طول 400متر در روستای خویسروق هوراند شش طرح دیگر است.

افتتاح بیش از 20 طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی

 اسکندری در ادامه با اشاره به طرح های محرومیت زدایی در حوزه اشتغال، راه اندازی و آغاز به کار نخستین واحد فرآوری تخصصی زغال اخته، توت و انجیر شمال‌غرب را در شهرستان کلیبر از مهم ترین این طرح ها نام برد.

افتتاح بیش از 20 طرح محرومیت زدایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی

وی کشت و پرورش گیاهان دارویی در روستای پیغام کلیبر، افتتاح زنبورستان در روستای آغبراز هوراند، بهره برداری از اصلاح نژاد بز شیری در روستای آبگرم چاراویماق و افتتاح کارگاه خیاطی و تولید لباس کودک در روستای قره بلاغ میانه را از دیگر طرح های حوزه اشتغال برشمرد که در آستانه روز غدیرخم به بهره برداری می رسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها