بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در شهرقدس

بزرگداشت برپایی اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در شهرقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۶۵
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

به گزارش سهیلی خبرنکار بسیج از شهرقدس، روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد. شعار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص این مناسبت در سال ۱۴۰۰، "همیشه مردمی، همیشه انقلابی" اعلام شد.

حجت الاسلام و المسلمين حمید مشهدی آقایی مشاور راهبردی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور  در مراسمی که به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنج مرداد سال ۵۸ برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه، یک عبادت بزرگ دسته جمعی است که اثرات بسیاری بر روح و جسم خواهد گذاشت چرا که  ۲ خطبه دارد که مشتمل بر مواعظ، اندرزها و امر به تقوا و پرهیزگاری و تحلیل مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهان است.

وی با تاکید بر اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه از اهمیت بسیاری برخورداری است زیرا تمرینی برای اراده واحد به منظور تشکیل یک جامعه به بیان دیگر هدفی واحد است و امام جمعه نیز برای جامعه‌سازی باید تمرین کند.

 

نماز جمعه شاخص‌ترین اقدامات حکومت اسلامی است

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس نیز با اشاره به تقارن   سالروز اقامه نماز جمعه با دهه ولایت گفت: تقارن بسیار ارزشمند و مبارک  سالروز اقامه نماز جمعه در کشور با جایگاه واقعی خودش یعنی دهه ولایت را در قرن جدید باید به نیکی فرخنده یاد کنیم؛ نماز جمعه از جمله شاخص‌ترین اقدامات حکومت اسلامی بوده و باعث تثبیت پایه‌های حکومت اسلامی در جامعه است.

وی در رابطه با حضور پرشور مردم در مناسبت‌های مختلف بیان کرد: با وجود تمامی سختی‌ها و مشکلات شاهد حضور و درخشش ویژه مردم در صحنه‌های دینی، مذهبی، علمی، انقلابی، نماز جمعه و علی الخصوص انتخابات ۱۴۰۰ هستیم.

امام جمعه شهرستان قدس در خصوص کم کاری‌های بعضی از مسئولین و همچنین توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس انتقال دولت، تلاش دشمن برای ایجاد آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت در کشور، نارضایتی‌ها و نتایج منفی حاصل از کم کاری‌ها و سوءتدبیرهای بعضی از مسئولین کشوری و منطقه‌ای که سبب قطعی، آب، برق  و مشکلات اقتصادی می‌شود، بر دوش دیگر مسئولین افتاده اما با وجود هوشیاری مردم، تامین کنندگان امنیت ارگان‌هایی چون سپاه، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار جمعه شهر قدس در پایان اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب نماز جمعه محور وحدت، محل اجتماع دل‌ها، اجتماعی هفتگی مهدوی باوران و مهدوی یاوران و نیز رزمایش حضور هفتگی سربازان ولایت است.

وی افزود: تریبون نماز جمعه پلی بین مردم و مسئولین است، نماز جمعه را مردم تشکیل می‌دهند و آن را حمایت می‌کنند، نماز جمعه در خدمت مردم است و تریبون نمازجمعه متعلق به مردم می‌باشد؛ ما مسئولین نباید از حرف و نقد مردم بترسیم همان طور که نماز جمعه رسانه مردم است مسئولین نیز می‌بایست این فرصت را به مردم بدهند تا انتقادات خود را بیان کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار