خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مجتمع آموزش عالی فاطمیه شیراز در روز عید سعید غدیر به زمین زده شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۹۰۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیین کلنگ زنی مجتمع آموزش عالی فاطمیه شیراز امروز در روز عید سعید غدیر با حضور آیت الله کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، عزیزی و قادری نمایندگان مردم شیراز در مجلس،معاونین استاندار و مقامات استانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری رئیس هیات امنا و هیت موسس موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز امروز در مراسم آیین کلنگ زنی این موسسه، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: موسسه آموزش عالی فاطمیه اول مهر ۱۳۹۰ ویژه خواهران تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این موسسه در استان فارس و در جنوب کشور تنها مرکز آموزش عالی ویژه خواهران است، هدف اصلی از تاسیس این مرکز را کار فرهنگی مناسب و منسجم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری رهنمود های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری می بینم که تفکیک جنسیتی در دانشگاه هایی که از ابتدا مختلط بوده کار پیچیده و دشواری است لذا اگر دانشگاهی از اول جداگانه باشد کار خوبی است؛ در راستای همین رهنمود در استان فارس این موسسه آغاز به کار کرد.

رئیس هیات امنا موسسه آموزش عالی فاطمیه با تاکید براینکه آموزش عالی محل سود بری نیست، خاطرنشان کرد: از مهرماه ۱۳۹۰ مرکز با ۴۸ دانشجو کار را شروع کرده اما اکنون ۱۱۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل و فراگیری علم هستند.

به گفته این مقام مسئول، ۱۵۰۰ دانشجو تاکنون در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از این موسسه فارغ التحصیل شده اند و خانواده هایی که دغدغه تحصیل فرزندشان در یک فضای مناسب داشته اند به اطمینان خاطر رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه روز به روز استقبال بیشتر شده است، اضافه کرد: ۲۷ رشته در این دانشگاه در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دایر است که با وجود اساتیدی مومن و معتقد، پیش بینی می کنیم که با توجه به حساسیت ها و دقت ها در گزینش اساتید و در تحصیل دانشجویان، یکی از دانشگاه های طراز اول جمهوری اسلامی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری تصریح کرد: امروز با حمایت شهردار منطقه ۲ شیراز کلنگ زنی ساختمان این موسسه شروع می شود که امیدواریم با کمک خیرین فرهنگی طی یک سال آینده این ساختمان افتتاح شود.

گفتنی است، این ساختمان با ۲ هزار متر وسعت در سه طبقه با ۲۱۰۰ متر زیربنا ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها