مسئول بسیج پیشکسوتان سازمان بسیج مستضعفین:
سردار رضایار گفت:زادگاه حضرت امام(ره) نخستین شهر غیر مرکز استان در کشور است که پردیس پیشکسوتان در آن ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۴۱۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛سردار نقی رضایا رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور درنشست صمیمی ومودت بابسیجیان پیشکسوت شهرستان خمین گفت: زادگاه حضرت امام(ره) نخستین شهر غیر مرکز استان در کشور است که پردیس پیشکسوتان در آن ساخته می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری ۲ و نیم هکتار زمین به‌منظور ایجاد پردیس بسیج پیشکسوتان در تهران، بیان کرد: ساخت ۲ تا چهار پردیس در کلان‌شهرها توسط وزارت دفاع هدفگذاری شده است و برای هر پردیس ۱۰ میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان گفت: شناسایی ۱۵ هزار پیشکسوت بسیجی در هر شهرستان پیش بینی می‌شود و پردیس‌های بسیج پیشکسوتان مکانی برای ساماندهی این افراد در قالب گروه های جهادی به‌منظور نقش آفرینی در جامعه است.

سردار رضایار بسیجیان پیشکسوت را بهترین مشاور برای مدیران دانست و اظهار داشت: این قشر می‌توانند در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فناوری، اقتصادی و سازندگی، حقوقی و مشاوره ای، سلامت و محیط و زیست فعالیت کنند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان با اشاره به اینکه بخش خواهران پیشکسوت باید درتمام عرصه‌ها فعال شود، یادآور شد: در مدت ۱۰ سال شروع فعالیت بسیج پیشکسوتان در کشور، ۵۰۰ هزار نفر پیشکسوت نیروهای مسلح شناسایی و ۳۰ درصد آنان جذب شدند. 

وی با بیان اینکه بسیجیان پیشکسوت در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی، علمی، اقتصادی ، عملیاتی و فرهنگی حضور پیدا کردند، گفت: ۲۰۰ پیشکسوت بسیجی در جبهه مقاومت حضور دارند و ۷۰ پیشکسوت نیز در این جبهه به شهادت رسیدند.

رضایار تاکید کرد: گستره بسیج پیشکسوتان از نیروهای مسلح به تمام بازنشستگان کشوری، لشکری  و مردمی توسعه پیداکرده است و جامعه هدف این سازمان تمام پیشکسوتان نظام هستند.

رئیس بسیج پیشکسوتان درپایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشکسوتان دوران سال دفاع مقدس را سازماندهی کنیم و برای نیازهای انقلاب و کشور از آنان استفاده کنیم.

ارسال نظرات