خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین
هاشمی از امدادرسانی به ۵۵ خانوار حادثه دیده در سیل و آبگرفتگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۱۵۵
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان قزوین؛ حکمت اله هاشمی با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد و نجات سیل و آبگرفتگی در شهرستان آوج و بخش الموت شرقی گفت: نیروهای امدادی در ۸ منطقه شامل شهیدآباد، وروق، پروان، بی آب، چوبینه، کوشک دشت، آتان رود و یارسی به ارائه خدمات به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی پرداختند.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۵۵ خانوار امدادرسانی کردند و ۱۰ نفر از افراد گرفتار در سیلاب نیز رهاسازی شدند در ادامه افزود: در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۹ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۳ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد و یک مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۵۶ نفر در قالب ۱۷ تیم امدادی به محل اعزام شدند، افزود: در این حوادث در مجموع ۱۰ دستگاه تجهیزات شامل ۲ دستگاه ست کوهستان و ۸ دستگاه موتور پمپ و لجن کش بکارگیری شد.

هاشمی از مفقودی ۴ نفر در سیل و آبگرفتگی اخیر خبر داد و گفت: این افراد در بارندگی های اخیر در روستاهای شهیدآباد و وروق در شهرستان آوج و همچنین در بخش الموت شرقی مفقود شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی پیدا و به مکان های امن منتقل شدند.

وی به خدمات ارائه شده به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی، اعلام وضعیت قرمز به ساکنین و ارائه هشدارهای لازم از طریق تیم های امداد و نجات و گشت زنی در منطقه مبنی بر عدم تردد در مسیل ها و مسیر رودخانه ها و انجام ارزیابی های لازم از مسیر رودخانه ها از خدمات دیگر ارائه شده در این سیل و آبگرفتگی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: هموطنان عزیز در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث، تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها