نهاوند-مسئول کمیته اطلاع رسانی برگزاری مراسم عزاداری درایام محرم و صفردر نهاوند گفت:برگزاری مراسم در اماکن و فضای باز بارعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد ملی بحران کرونا در چارچوب ضوابط منعی ندارد.
کد خبر: ۹۳۶۴۲۰۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

برگزاری مراسم عزاداری در اماکن و فضای باز در چارچوب ضوابط منعی نداردامیر بحیرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یارانش در راستای برگزاری مراسمات مذهبی و جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری کرونا و همچنین اجرای مطلوب برنامه‌های سوگواری ایام محرم اظهار کرد: با وجود شرایط موجود بیماری کرونا و بر اساس مصوبات کمیته ملی ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضعیت های چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در تمام شهرها و استان‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با ارتفاع ۶ متر با یک چهارم ظرفیت مکان مجاز است.

وی افزود: ضمن کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت) و همچنین ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن و در غیر اینصورت با انجام گندزدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند تصریح کرد: مراسم خاص در برخی از استان‌ها نظیر یوم العباس، نخل گردانی، شیرخوارگان و همچنین مراسم تعزیه و یا حضور هیات‌ها در اماکن مقدس نظیر امامزاده‌ها و... برای برگزاری مراسم ممنوع است.

وی بیان داشت: برگزاری مراسم در اماکن و فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد ملی بحران کرونا در چارچوب ضوابط منعی ندارد .

بحیرایی در خصوص نذورات عنوان کرد: بر پایی هر گونه پذیرایی در مراسم و هر نوع ایستگاه صلواتی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است و می‌توان به جای ایستگاه‌های صلواتی موکب‌های سلامت برپا کرد و نذورات برابر دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شود .

وی افزود: هیات امنای هیئات نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و فراهم کردن اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی، نصب پلاکاردهای آموزشی، توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای و پروتکل‌های بهداشتی اقدام لازم را انجام کنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در نهاوند خاطرنشان کرد: جابجایی هیئت‌ها در سطح خیابان و... ممنوع و هیئات زنجیرزنی و سینه‌زنی  فقط  در جلوی مساجد، حسینیه یا تکیه می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها به صورت ثابت اقدام به برگزاری مراسم کنند.

وی ابراز داشت: همچنین هیئاتی که مکان در اختیار ندارند با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در یکی از مدارس حوزه و یا ناحیه خود با مجوز این سازمان اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات