خبرهای داغ:
سعید کیانی
حجت الاسلام نادی در جمع عزاداران لشکر 14 امام حسین(علیه السلام)
سومین مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(علیه السلام) با حضور پایوران رسمی و وظیفه لشکر14 امام حسین (علیه السلام) با رعایت پروتکلهای بهداشتی در میدان صبگاه این لشگر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۳۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

در این مراسم حجت الاسلام نادی به موضوع عوض شدن فرهنگ اسلامی در بین مردم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت : امروز فرهنگ در حال عوض شدن است باید ببینیم فرهنگ چگونه عوض می شود ، با تهاجم فرهنگی ، شبیه خون فرهنگی ، تبادل فرهنگی و ... که دارد بین ما بطور غلط جا باز می کند  

وی افزود، ، بجای فرزند آوری و تربیت درست فرزندان امروزه تربیت حیوانات بخصوص سگ و گربه و ... در بین برخی خانوادهها در ترویج است فرهنگی که از غرب به جامعه ما مسلمین جا باز کرده ،وقتی اتفاقی در کشور می افتد مثل گرانی ، فوت افراد به دلیل بیماری و ... خیلی از افراد هستند که دلشان به حال این موارد می سوزد اما کی نیست که دلش بحال عوض شدن فرهنگ بسوزد.

این سخنران با اشاره به زیاد شدن ثروت وتجمل گرایی در بین خانواده ها بیان داشت: تجمل گرایی و اشراف گرایی در زندگی زیاد شده است

نادی یاداور شد،گفت:: دلیل بزرگ ناتمام ماندن ماموریت مسلم ابن عقیل(علیه السلام)  نماینده امام حسین(علیه السلام) تجمل گرایی مردم کوفه بود وگرنه: کوفیان عاشق امام حسین بودند ، همه نامه نوشتند ، مسلم ابن عقیل(علیه السلام)نماینده امام آمد کوفه ولی وقتی مسلم قیام کرد عبیدالله قانون گذاشت شمشیر هارا تحویل دهید و طلا بگیرید ، زنان به جای مردان تصمیم گرفتند شمشیر ها را دادند و طلا گرفتند ، تجمل آمد ، فرهنگ تغییر کرد و قیام مسلم ابن عقیل(علیه السلام) در هم ریخت و دور مسلم خالی شد .

این سخنران در پایان با اشاره به عوض شدن فرهنگ در سطح جامعه اسلامی گفت: امروزه دشمنان سلامتی ما را بردند و انواع بیماریها را به ما دادند، آشپزخانه ها سبک معماری اش عوض شد وبه شکل اوپن شد ، درب خانه های قدیم نوع درب زدنش حکمت داشت ، حمامهای قدیم با خزینه هایش حکمت داشت فرهنگ مارا دشمنان دارند غارت می کنند ، اگر محرم و صفر نبود تمام فرهنگ ما به غارت رفته بود.

گفتنی است که ابتدای مراسم با قرائت زیارت عاشورا شروع و در پایان برادر کربلایی شمس به مداحی وسینه زنی در وصف سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)پرداخت.

لازم به ذکراست که این مراسم بارعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و در فضای باز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها