خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین گفت : خانواده ها از عناصر بنیادین کربلا هستند و این تفکر بنیادی حضرت سیدالشهداء سبب جامعه سازی دربشریت شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۴۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت السلام والمسلمین سید مهدی خضری، در شب هشتم محرم در جمع عزادران حسینی هیئت حسین جان قزوین بیان کرد: کربلا یک حادثه اتفاقی بی برنامه نیست و سیدالشهدا یک نقشه جهانی همه زمانی برای رسیدن به ظهور داشته است و بسترهای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مهیا کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: بنای عظیمی که شروع شده است سلول بنیادینی به نام خانواده دارد؛ جامعه پردازی دو نگاه دارد که اولی جامعه را متشکل از خانواده ها و دومی متشکل از افراد می داند و نگاه اسلامی اولی را می پسندد. اصرار غرب امروز بر فرد و متلاشی شدن خانواده است.

حجت السلام خضری ضمن اشاره به این نکته که جریان سیدالشهدا کاملا یک جریان و قیام خانوادگی است، تصریح کرد: خانواده ها از عناصر بنیادین کربلا هستند زیرا این موضوع ازاصول بنیادی حضرت سیدالشهداء است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا چهار نوع خانواده از لحاظ تفکر اعتقادی وجود داشت تصریح کرد: خانواده کاملا یزیدی مثل خانواده عمر سعد و عبیدالله بن زیاد که همه تفکر بنی امیه را دارند،خانواده  دوگانه که هم یزیدی و حسینی در آن ها هست مثل خولی که همسرش تفکر متفاوت از خودش داشت، زن انقلابی، و شوهر یزیدی بود که نشان می دهد اگر در یک خانواده طاغوتی تنها بودی هم باید مسیر خودت را حفظ کنی و خدا اجر را گم نمی کند،خانواده متزلزل که حزب باد هستند و طرفدار هرکسی زیاد بود، همانجا هستند و درآخرخانواده یکدست حسینی که همه باهم فدایی سیدالشهدا هستند مثل خانواده حبیب بن مظاهر که همسرش همراه همیشگی اش بود،عاشورا خانواده‌ ای مثل خانواده وهب را هم دارد که یکدست امام حسینی بودند.

حجت السلام خضری ادامه داد: سیدالشهدا بر اساس خانواده در حال جامعه سازی است و ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام را بايد خانوادگی پاسخ دهیم، خانواده خیمه است، خوابگاه نیست؛ خیمه ای است که باید از آرمان های عاشورا دفاع کند.

امام جمعه موقت قزوین درپایان تاکید کرد: خیمه گاه خانواده مراقبت می خواهد و شرافت، کرامت و اخلاق باید در آن حفظ شود. خانواده شهدا در زمان ما نمونه کوچکی از خانواده های عاشورا هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها