خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
امیری نژاد گفت: ایمان به قرآن اصلی ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۷۳
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی امیری نژاد، مسئول روابط عمومی و تبلغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در حاشیه مسابقات مقدماتی و ناحیه ای قرآن کریم، با اشاره به نشانه های حقانیت قرآن و آورنده این کتاب بیان کرد: انواع امدادهای غیبی، توفیقات الهی، رسیدن به اهداف عالی و خنثی شدن توطئه ها، استجابت دعاها و صدور مجازات، آن هم از پیامبری اُمیّ در بدترین نقطه جهان که هیچ گونه آثاری از تمدن وجود نداشته، یک تنه قیام کردن و تا مرز شهادت پیش رفتن، تحت تأثیر هیچ گونه تهدید و تطمیح قرار نگرفتن و در مرکز بت ها بر ضد بت پرستان به پا خاستن، همه و همه نشانه های حقانیت قرآن و آورنده این کتاب است.

وی در ادامه افزود: قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان، کارآمدترینِ کتاب برای سعادت و بهروزی است که در تمام شئون زندگی انسان سخن های فراوان دارد. کتابی که کرامت واقعی را به انسان عطا می کند؛ کتابی که در آن هیچ انحرافی نیست و یکسره نور است و انسان را از ظلمات جهل، شرک و تفرقه نجات می دهد و درمان دردهای فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

امیری نژاد، ایمان به قرآن را اصلی ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان دانست و تأکید کرد: ایمان به قرآن اصلی ترین بخش از اندیشه و باور دینی هر مسلمان است. بی شک تجلی این ایمان و عینیت یافتن آن در اندیشه، سلوک عملی و زندگی فردی و اجتماعی، در گرو انس و ارتباط با قرآن است و از آنجا که میزان انس و سطح ارتباط با قرآن متفاوت است، تجلی آن ایمان در ابعاد گوناگون نیز متفاوت و گوناگون خواهد بود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا در پایان سخنان خود به مراتب انس با قرآن اشاره کرد و تصریح کرد: انس و ارتباط با قرآن از مرتبه پایین آغاز می شود و تا مراتب بالا ادامه می یابد. البته این گونه نیست که با ورود به مرتبه ای، ضرورتاً مراتب بعدی نیز به دست آید، بلکه توفیق صعود به مراتب بالاتر در گرو تلاش، جدیت و فراهم آوردن شرایط لازم است. بی توجهی، غفلت، بی برنامگی و یا موانع دیگر، انسان را همواره در مرتبه پایین از انس با قرآن متوقف سازند و از سوی دیگر توجه، برنامه ریزی، تلاش و جدیت نیز انسان مؤمن را به عالی ترین مراتب انس با قرآن برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها