خبرهای داغ:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع)
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: اولین پیام عاشورا تکلیف مداری است،امام حسین و تمام شهدای کربلا برای انجام تکلیف و فرایض حتی یک قدم هم کم نگذاشتند.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۷۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام و المسلمین شجاعی مهر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) با حضور در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه سلام الله ؛ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) به تبیین پیامهای حادثه عظیم عاشورا پرداخت و بیان کرد: برای درک حقیقت قیام امام حسین (ع) باید دو جبهه حق و باطل و باورهای فکری اجتماعی و اعتقادی آن دوره را بشناسیم تا علت عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید را متوجه شویم. قیام امام حسین (ع) عامل حفظ و ماندگاری ارزشهای نبوی و اسلام است.

وی گفت: کمتر از ۵۰ سال از وفات حضرت رسول (ص) نگذشته بود که مردم دوباره به ضد ارزش های دوره جاهلیت بازگشتند و جامعه دچار دگرگونی شد و جایگاه پیامبر (ص)به دست یزید رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شجاعی مهر ادامه داد: برای حسینی بودن و عاشورایی بودن باید حسین (ع) را بشناسیم. امام حسین (ع) ۱۴۰۰ سال پیش در دسترس ما نیست, ما باید حسین و یزید امروز زمانه مان را بشناسیم و عامل به شعار نهضت عاشورا یعنی هیهات من الذله باشیم و از همه هستی خود برای دین و اسلام بگذریم. امام حسین (ع) قیام کرد و علمی را برداشت که تا نهایی شدن حاکمیت جهانی مهدوی این پرچم برافراشته است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام حسن با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره تفاوت مکتب امام حسین (ع) و یزید گفت: فرق مکتب امام حسین و یزید، مثل نور و ظلمت است و در کنار هم قرار نمی گیرند ؛ راهی جز انتخاب این دو مسیر وجود ندارد.
بعد عاطفی عاشورا مهم و ارزشمند است اما نمی‌تواند ما را به سر منزل مقصود برساند. آنچه دست ما را در مسیر و طریقت حسین (ع) می‌گیرد و حفظ می‌کند و سعادت حسینی بودن را نصیب ما می کند بهره گیری از پیام ها و عبرت های عاشورا است.

وی ادامه داد: اولین پیام عاشورا تکلیف مداری است؛ امام حسین (ع) و تمام شهدای کربلا برای انجام تکلیف و فرایض یک قدم هم کم نگذاشتند عرصه کربلا، عرصه خلوص و پاکی است.
پیام دیگر عاشورا اهمیت فریضه نماز است، فرهنگ عفاف، حجاب ، خانه داری ، توجه به همسر و فرزند همه در مکتب عاشورا و حماسه زینبی آشکاراست.

این مسوول اضافه کرد: آنچه که باعث تاسف است وضعیت فرهنگی و حجاب در جامعه ما بعد از چهل وسه سال از انقلاب اسلامی است.متاسفانه ما نتوانستیم زیبایی‌های پیام عاشورا به دختران و نسل جوان به درستی انتقال دهیم و در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها