خبرهای داغ:
واکسیناسیون مادران باردار در مقابل کرونا در خوزستان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۹۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مادران باردار می‌توانند به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده تا همکاران ما وضعیت آنان را برای دریافت واکسن بررسی و اقدام لازم را انجام دهند.
 
دکتر مهران احمدی بلوطکی افزود: مادران باردار نسبت به سایران در خطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ نیستند، اما در صورت ابتلا، اَشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیرباردار در سن مشابه دیده شده است.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر به مراقبت زنان باردار مختص به اطرافیان وی نیز هست ادامه داد:در مواردی ممکن است فرد بر اثر بی احتیاطی ناقل باشد و از این طریق جان خود، اطرافیان و همچنین مادر باردار را نیز به خطر اندازد لذا باید این موضوع را جدی گرفت.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به صدور دستورالعمل لازم در خصوص پیشگیری از کرونا در این ایام گفت: امیدواریم آیین‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با ایمن‌ترین شیوه از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

احمدی بلوطکی با توجه به روند بیماری در خوزستان و وضعیت حساس مادران باردار توصیه کرد تا آن‌ها در تجمع‌ها حاضر نشوند و آیین‌های این ایام را از طریق رسانه‌ها و در منزل دنبال کنند.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها