خبرهای داغ:
حجت الاسلام خضری گفت: شیعه، ناب ترین و خالص ترین مکتب جهان است چرا که امامان ما دعوت به خدا می کنند و خود را وسیله این مسیر می دانند و بااین تفاسیر از سوی عده ای متهم به شرک هم می شویم.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۸۲
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری، در سخنرانی به مناسبت شب عاشورای حسینی در جمع عزادران هیئت حسین جان قزوین، اظهار کرد: در زیارت رجبیه سیدالشهدا هنگام سلام به ایشان به عدد آنچه در علم خداست، سلام می دهیم و به ایشان که دعوت کننده به سوی خداست، لبیک می گوییم. یک قاعده در دنیا هست که امام هم دعوت می کند و هم رخصت می دهد؛ شب عاشورا شب رخصت بود. چقدر خوب است که مولای انسان مثل شهدای کربلا از او راضی باشد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین، گفت: چند خصوصیت در دعوت سیدالشهدا هست و اولینش این است که همه را دعوت کرد و خواص را جدا نکرد، عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر و شتردارها هم در بین دعوت شدگان سیدالشهدا هستند.

وی تصریح کرد: کسی که مزه زندگی با حسین را چشید، دیگر آن را رها نمی کند و اگر سیدالشهدا در زندگی کسی قدم بزند، رشد می کند و ترقی می یابد. کسی که این شب ها در مراسمات حضور می یابد نگوید اوضاع ما خراب است چرا که دعوت سیدالشهدا یک دعوت عمومی است.

حجت الاسلام خضری ضمن اشاره به این نکته که مقصد دعوت سیدالشهدا خداست و او هم واسطه است، افزود:ناب ترین و خالص ترین مکتب را شیعه دارد چرا که امامان ما دعوت به خدا می کنند و خود را وسیله و مسیر این راه می دانند و بااین تفاسیر از سوی عده ای متهم به شرک هم می شویم.

امام جمعه موقت قزوین درادامه گفت: سیدالشهدا در گودی قتلگاه هم خود را وسیله می داند؛ هیات، منبر و سخنرانی و غیره همگی مسیر هستند یعنی حسینی ها هم مثل حسین علیه السلام دعوت به خدا می کنند.

وی تصریح کرد: مرید بازی و کارهای اینچنینی که خود انسان محور قرار بگیرد، صحیح نیست. قلب، حرم خداست و قرار نیست به جز موارد خاص مثل ازدواج، غیرخدا در آن جا بگیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: بدانید امام حسین علیه السلام همه را دعوت می کند و به گفته یکی از بزرگان، اول امام حسین علیه السلام است که سلام می دهد و این ماییم که جواب می دهیم. امام زمان هم امشب دعوت و رخصت را باهم دارد، شب عاشوراست و باید تصمیم بگیریم که می رویم یا در این مسیر می مانیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها