شور و شعور حسینی روز عاشورا در کهگیلویه و بویراحمد

مراسم روز عاشورا با حضور پر شور و شعور عاشقان حسینی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۵۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد،  همزمان با عاشورای حسینی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم صدا با عزاداران سراسر کشور در شرایط خاص کرونایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگواری و عزاداری پرداختند.

امروز در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم عزاداری و سینه زنی در فضای باز مساجد، حسینیه ها و خیابان ها و میادین  مرکزی شهر ها برگزار شد و عاشقان ابا عبدالله الحسین بار دیگر با شعور و شعور حسینی، حادثه بزرگ عاشورا را زنده نگه داشتند.

پخت و توزیع غذای نذری از جمله آیین معنوی ایام محرم به شمار می رود و مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز نیز این سنت حسنه را به جای آوردند و برآورده شدن حاجات و حوائج خود را از سالار شهیدان طلب کردند.

 با توجه به شرایط کرونایی و ضورورت پرهیز از تجمعات برخی عزاداران حسینی با تبدیل خانه های خود به حسینیه نیز به صورت خانوادگی به عزاداری پرداختند و شعار "هر خانه یک حسینیه " را عملیاتی کردند.

همچنین نماز ظهر عاشورا امروز به یاد آخرین نماز امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت به دلیل شرایط کرونا به تعداد نفرات محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.

انتهای پیام 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار