خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عاشورا مشمول درس‌های بی‌بدیل است، گفت: شرط لازم بودن در مسیر ابا عبدالله الحسین(ع) اشک ریختن، سینه زنی و ... است.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۵۶
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

عاشورا درس‌های بی‌بدیل دارد/درس عاشورا وفاداری و بصیرت و انسان محوری استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در مراسم روز عاشورا در جمع عزاداران حسینی در میدان امام خمینی (ره) همدان ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا، اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: هدف غایی امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه نمازی که با تربت سیدالشهدا خوانده شود و با خدا راز و نیاز شود خستگی دنیا را از وجود ما خارج می‌کند، افزود: بزرگان ما با عشق و علاقه نماز اول وقت را با تربت کربلا اقامه می‌کردند که درس عاشورا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عاشورا مشمول درس‌های بی‌بدیل است، گفت: شرط لازم بودن در مسیر ابا عبدالله الحسین(ع) اشک ریختن، سینه زنی و ... است.

وی با بیان اینکه ما باید از شیوه رفتاری امام حسین(ع) درس بگیریم، تصریح کرد: بهترین شیوه همسرداری را از سیدالشهدا(ع) باید بیاموزیم که بهتر از این شیوه در دنیا نیست.

آزادیخواه با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: امام حسین(ع) در کربلا تنها برای علی اصغر(ع) نماز میت خواند و خون وی را به سر و صورت خود زد.

وی با اشاره به رشادت‌های حضرت ابالفضل العباس(ع) با بیان اینکه وفاداری و بصیرت از دیگر درس‌های عاشورا است، گفت: عشق همه ما این است که با خادمی در هیئات، نوکری امام حسین(ع) را کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراگیر بودن حرمت در خانواده نیز از درس‌های عاشورا است که ما نیز باید بیاموزیم و به یکدیگر احترام کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به اومانیسم غربی یک دروغ بزرگ است، تاکیدکرد: انسان محوری درس عاشورا است.

آزادیخواه با بیان اینکه استکبار به دروغ آنچه را که واقعیت ندارد تصویرسازی می‌کند، خاطرنشان کرد: توجه به حقوق روابط بین الملل از متن تاریخ عاشورا تبلور دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات