کارشناس مسائل مذهبی با اشاره نقش بصیرت در افزایش عدالت در جامعه گفت: قیام حضرت سید الشهدا(ع) در روز عاشورا نشان داد که مردم و حتی نخبگان جامعه، بدون بینش و بصیرت قادر به تشخیص راه حق و حرکت در مسیر درست نیستند.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۶۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت، با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا داراب عبرت و پیام‌های بسیار تأثیرگذاری است، اظهار کرد: این خیزش عظیم و مقدس پیام‌ها و عبرت‌های فراوانی برای مسلمانان و همه مردم جهان داشت، زیرا پیام‌های نهضت عاشورا ریشه در فطرت انسانی و عقل سلیم دارد و بسیاری از آن‌ها همه جهانیان را مورد خطاب قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نقش باورپذیری به پروردگار در حل بسیاری از مشکلات گفت: قیام امام حسین (ع) برای خدا بوده و ایشان در این راه تنها به پروردگار توکل داشته و در مسیر جهاد در راه پروردگار خود تحمل همه سختی‌ها برایش آسان شد، لذا انسان اگر در تمامی امور پروردگار را در نظر گیرد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی یکی از درس‌های مهم نهضت عاشورا را ایمان و توکل به سیدالشهدا (ع) دانست و بیان کرد: ایمان محکم و توکل به خداوند قادر و حکیم باعث شد حسین و یارانش از پروردگار نیرو گرفته و شجاعانه در مقابل سپاه باطل ایستادگی کنند.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به ایستادگی در خصوص ظلم در جامعه تصریح کرد:حق‌جویی، آزادگی و عزت طلبی از جمله مهم‌ترین پیام‌های مهم واقعه عاشورا برای تمام جهانیان در هر زمان است، لذا می‌توان یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) برقراری حق و عدالت و شکست باطل و ظلم بوده است.

وی با اشاره نقش بصیرت در افزایش عدالت در جامعه افزود: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا نشان داد که مردم و حتی نخبگان جامعه، بدون بینش و بصیرت قادر به تشخیص راه حق و حرکت در مسیر درست نیستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات