خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: غلیان مهر و مهربانی در وجود جوانان انقلابی کازرون می‌درخشد.
کد خبر: ۹۳۶۶۲۹۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هیئات مذهبی کازرون همه ساله با شور و شوق وصف نشدنی با دل بستن به اهل بیت(ع) اقدامات خیرخواهانه‌ای انجام می‌دهند.

کازرون دیار سبز سلمان‌، مشهور به شهر مذهبی چون‌ نگینی در استان فارس می درخشد.

مردم‌ این شهر الفت دیرینه‌ای با اهل بیت علیهم السلام‌ به‌ویژه سرور و سالار شهیدان‌ امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران آن‌ امام‌ شهید دارند  که این ارادت در دهه عاشورا به وضوح مشخص است.

از نام‌گذاری فرزندان به نام‌ نیک اهل بیت گرفته تا برگزاری جلسات روضه و پخت نذری در این ایام‌ و نصب پرچم‌ بر سر در خانه ها و بستن‌ حجله بر سر کوچه ها تا هیات‌های عزاداری که بسیار پررنگ و پر شور برگزار می شود حتی در این‌ روزهایی که پیک‌ پنجم کرونا شرایط زندگی را مختلو دچار مشکل کرده است.

برگزاری مراسمات تعزیه و موسیقی غمگین‌ بعد ازظهر و شب های  دلگیر دهه عاشورا در این شهر از رسم و رسومات کهن مردم‌ در  عاشورای حسینی است.

گروه های جهادی ،  پایگاه ها،  و کمیته های تخصصی که از هیچ  کار نیک‌،  مومنانه ،  مثبت و تاثیر گذاری دریغ نکرده و نمی‌کنند.

برای تهیه گزارش باید به مجموعه سپاه سری بزنیم‌که همه این‌ گروه ها زیر مجموعه و تحت همکاری و  حمایت این‌ نهاد هدایت می شود.

طی گفتگوی اختصاصی با سرهنگ‌ توکل، فرمانده بسیج سپاه پاسداران شهر‌‌ستان کازرون ،  سرگرد  موجی مسئول جهاد سازندگی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان کازرون از فعالیت های گسترده تعداد ۲۱۵ گروه جهادی در سطح شهرستان باخبر می شویم.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان کازرون می‌گوید: گروه های جهادی فعال به صورت محلات ، جامعه زنان و اقشار در حوزه های  عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، اموزشی و ...در موارد مختلف، همچنین کمک به کادر درمان، توزیع بسته های معیشتی،  طبخ و توزیع غذا،  تهیه جهیزیه، ایجاد اشتغال، ازادسازی زندانیان‌، نذر قربانی، تذکرات لسانی به همراه توزیع ماسک، تهیه لوارم‌ تحریر و تبلت برای دانش اموزان بی بضاعت و ...فعالیت های گسترده دارند.

توکل از اتحاد،  همدلی،  صداقت ، اخلاص و کار مثبت می گوید و می‌افزاید: بسیج، باید رسانه ‌محور باشد و همه ما در یک راستا و یک هدف مشخص  حرکت کنیم تا پیروز میدان باشیم.

به گفته مسئول جهاد سازندگی   تقویم‌سه ماهه فعالیت های گروه‌های جهادی هر سه ماه یک بار  بسته می شود که گزارش کامل فعالیت ها در حوزه های مختلف مشخص است که از  اول تابستان‌ تا اخر شهریور امسال ۲۴۷ اردوی جهادی برگزار شده است.

مسوول جهاد سازندگی شهرستان نیز می گوید: با همکاری و تعامل خوبی که در بین‌گروه های جهادی برقرار است در دهه عاشورا با مشارکت حداکثری فعالیت های مشترکی ارائه می دهند و با هیات‌ها و پایگاه ها در جهت هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن بر نامه های دهه عاشورا تلاش می کنند که فعالیت های این‌مجموعه گسترده ستودنی است .

موجی در ادامه عنوان‌می کند: در کنار فعالیت های گسترده گروه های جهادی در سطح شهرستان بنا به فرموده مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر ورود و حضور بسیجیان و نیروهای  نظامی در حوزه بهداشت و درمان دو تیم ‌۲۵ نفره در مجموع ۵۰‌ نفر  از گروه های جهادی  در مراکز ۱۶ ساعته مراکز درمانی و بیمارستان مستقر هستند و گروهی نیز در سطح شهر با تذکر لسانی  و دادن‌ ماسک و همچنین‌ گروه هایی با تذکر و پلمب واحد های صنفی جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی همکاری دارند.

وی می‌افزاید: گروه های جهادی تعدادشان زیاد و فعالیتشان‌ بسیار گسترده است که در فرصت‌ مناسب نسبت به معرفی انها اقدام خواهیم‌ کرد چون‌ خدمات جهت رضای خداوند است و دلخوش به پاداش معنوی، بسیاری از انها تمایلی به معرفی شدن ندارند ضمن اینکه با روی گشاده و قلبی اکنده از مهر و مهربانی از ما استقبال و با ما گفتگو می کنند.

به گزارش بسیج، در شهر کازرون هر ساله برنامه طبخ غذای سنتی این شهر به نام دمپخت کازرونی با همکاری خیرین، بسیج،  سپاه، گروه‌های جهادی با نظم خاصی برگزار می‌شود و با استقبال گسترده مردم رو به رو می‌گردد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این آیین در مکان‌های خاص بدون حضور مردم برگزار شده و غذای بسته بندی شده به مردم داده می‌شود به گونه‌ای که هر پایگاه روزانه سه هزار پرس غذا طبخ می‌کند.

در بین‌گروه های جهادی با مسئولان دو گروه گفتگو می کنیم : گروه جهادی "حیدریون" با مسئولیت علی اکبر اسد زاده  که موکب هم دارند.
موکب جوانان حیدری که روز تاسوعا و عاشورای حسینی در محل بهشت زهرا و امام‌زاده سید محمد کازرون  بر قرار است.

این‌ موکب با پخش مواد غذایی گرم،    آب معدنی،  ابمیوه،  ماسک و محصولات فرهنگی ویژه کودکان‌  انجام‌وظیفه می کند.

علی اسد زاده، مسئول گروه جهادی حیدریون‌ و موکب جوانان‌حیدری از شور و شوق حسینی صحبت می‌کند و اینکه حتی کرونا هم‌ نمی‌تواند مانع از حضور عاشقان‌حسینی در این‌مجالس مقدس و معنوی شود.

به گفته وی دهه عاشورا و برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی باید پر شور تر از قبل و با توجه به شرایط امروز با وجود ویروس منحوس کرونا با رعایت پرو تکل های بهداشتی برگزار شود.

پیش‌بین، مسئول گروه جهادی مالک اشتر نیز طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از حس و حال خوب کارهای نیک سخن‌ می‌گوید و از اینکه زیر پرچم نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران  توانسته است در کنار دریا دلان و محبان‌اهل بیت عرض ارادت کند و برای رضای حق و خشنودی سالار شهیدان امام‌حسین (ع ) قدم بردارد.

از فعالیت های گروه جهادی مالک اشتر که جویا می شویم‌ حس و حال خوب گروه  به ما نیز منتقل می شود.

گروهی پویا، جوان و پر تلاش که در کارهای خداپسندانه خوب درخشیده اند.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین افراد نیازمند، تهیه و توزیع صبحانه برای افراد تحت پوشش بهزیستی و افراد کارتن خواب به صورت هفته ای یکبار و فعال تر در دهه عاشورای حسینی.

پایگاه مالک‌ اشتر طبق روال گذشته  در روز عاشورا دو راس گوسفند جهت سلامتی امام‌زمان‌(عج) به همراه ۳۰۰ بسته معیشتی نیز با همکاری حجره داران میدان‌ تره بار شهرستان‌کازرون پخش می‌کنند.

این‌گروه با هیات عشاق الزهرا  نیز همکاری نزدیک‌ دارند.

در هیات عشاق الزهرا نیز برنامه های منسجم‌ ، منظم  و با شور و شوق حسینی هر شب در دهه برگزار می شود.

برگزاری بر نامه های این هیات در فضای باز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  با مداحی  سخنرانی و برنامه های دیگر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها