رئیس پلیس راهور کردستان گفت: از زمان آغاز محدودیت‌های تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان کردستان، شاهد کاهش ۱۱ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۴۶
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ برزو مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکثر پلاک‌های غیر بومی که در کردستان تردد می‌کنند ناشی از تعویض دیر هنگام پلاک‌ها است، به این معنی که اکثر پلاک‌های غیر بومی خود ساکن استان هستند، اما نسبت به تعویض پلاک خود هنوز اقدامی نکرده‌اند.


وی در خصوص پلاک‌های غیر بومی داخل استان که نمی‌توانند به شهر خود بازگردند، افزود: با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا به موقع طرح محدودیت‌ها را اعلام کرده، لذا به مسافران و پلاک‌های غیر بومی داخل استان به مدت ۴۸ ساعت فرصت داده شد که در اسرع وقت به شهر خود بازگردند و چنانچه به این هشدار‌ها بی‌توجه بوده باشند باید تا پایان طرح محدودیت تردد‌ها در داخل استان بمانند و از رفتن به شهر خود خودداری کند.
 

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: این ماشین‌ها به هیچ‌وجه حق بازگشت به شهر خود را ندارند و چنانچه نسبت به برگشت خود اقدامی خلاف قانون انجام دهند، دوربین‌های طول مسیر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پلاک‌ها را شناسایی و اعمال قانون برای آن‌ها شامل می‌شود.


سرهنگ مرادی در خصوص مجوز فرمانداری در طرح محدودیت ترددها، یادآور شد: همه مجوز‌های از قبل صادر شده توسط فرمانداری فاقد اعتبار هستند و همه فرمانداری‌های استان‌ها مکلف هستند موضوع را بررسی و مجوز جدید و زمان‌دار برای شغل‌ها و فعالیت‌های ضروری صادر کنند.


وی بیان کرد: چنانچه افرادی که اعمال قانون شدند و از فرمانداری‌های محل سکونت خود نتوانستند در آن لحظه مجوزی دریافت کنند در صورت دریافت مجوز و با دلایل قانع‌کننده می‌توانند به پلیس راهنمایی و رانندگی در محل سکونت خود مراجعه و جریمه برای آن‌ها حذف خواهد شد.


رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه ورود خودرو‌های غیربومی از ۴ مسیر و مبادی ورودی استان کردستان همچنان مسدود است، گفت: اجرای طرح ممنوعیت تردد پلاک‌های غیربومی در استان کردستان تا ۵ شهریور ماه تداوم دارد.


سرهنگ مرادی اظهار کرد: در حال حاضر این طرح در تمام مسیر‌های ورودی استان از سمت استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان و آذربایجان غربی توسط پلیس راه و نیروی انتظامی در حال اجرا است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات