فعال فرهنگی حوزه مساجد:

مسجد مهم‌ترین رکن تحقق جامعه اسلامی است/ انقلاب اسلامی، معجزه مساجد بود

مهدی بنده مرادی فعال فرهنگی حوزه مساجد گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسجد در حال حاضر خدمت به مردم است، انقلاب اسلامی، معجزه مساجد بود و در این دوران که دوران جنگ نرم است، گفتمان مسجد، خدمت به مردم است.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۹۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
به گزارش کُردتودی، بنده مرادی فعال فرهنگی حوزه مسجد با گرامیداشت روز جهانی مسجد عنوان داشت: مسجد محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان است.

این فعال فرهنگی اضافه کرده است: مهم‌ترین نقش مسجد مرکزیت بخشیدن به عبادت مسلمانان است چرا که مسجد محیطی است که انسان ناپاک نباید وارد آن شود و فضا و زمین آن باید از هرگونه پلیدی محفوظ باشد.

بنده مرادی الگوی مساجد در دوران دفاع مقدس را الگوی امیدوار کننده، امید آفرین و پیشرو دانست و افزود: براساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب؛ روح مسجد، کالبد زندگی را پر نشاط و پر انگیزه می‌سازد و در هر جا سامان زندگی است مسجد مرکز و کانون اصلی است.


وی عنوان داشت: مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت؛ محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی امت و تمسک جمعی به حبل الله برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی و مرکزی برای حکومت و پس از آن مکانی برای تعلیم و تربیت می‌باشد.

بنده مرادی با یادآوری این مطلب که امام (ره) همواره به این مورد تاکید داشته اند پیاده سازی احکام الهی مهمترین هدف انقلاب اسلامی بوده است افزود: راه انقلاب از مسجد آغاز شد و امام فرمودند:مساجد سنگر هستند و باید سنگر‌ها حفظ شود، همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: مساجد را با برنامه ریزی درست از جوانان پر کنید از این رو لازم است مساجد با برنامه و فکر کار را ادامه دهند.

وی به نقش مهم و ماموریت اساسی مسجد برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت: ماموریت در حوز‌های خانه و خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، بصیرت افزایی، آموزش و توانمندسازی، معنویت و اخلاق، معیشت و اشتغال از طرح‌های منظم و کارشناسانه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در جهت اجرای آن اقدام شود.

یکی از رویکرد‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پس از شیوع بیماری کرونا کمک به افرادی بوده است که به دلیل بحران کرونا دچار آسیب شدند، این رویکرد در مسجد هم به عنوان اولویت کاری مورد توجه قرار گرفت.

بنده مرادی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه مسجد در حال حاضر خدمت به مردم است، انقلاب اسلامی، معجزه مساجد بود و در این دوران که دوران جنگ نرم است، گفتمان مسجد، خدمت به مردم است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار