سردار معروفی خاطر نشان کرد: ما امروز به‌طور میانگین روزانه تست کرونای حدود دو هزار و 100 نفر در استان کرمان مثبت می‌شود گفت: واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان در این شرایط است.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۹۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، صبح امروز  جلسه ی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا ( ع) با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده سپاه ثارالله ، امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با محوریت بیماری کرونا برگزار شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد:  خدا را شاکریم که استان کرمان از حدود یک سال و نیم قبل جز استانهای بسیار هماهنگ و متحد برای مقابله با بیماری کرونا و خدمت به مردم بوده است.

وی در خصوص اقدامات بسیج در راستای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا در استان کرمان  توضیح داد: تلاش کردیم تا ۵۷۱ هزار بسته معیشتی تهیه و در میان  ۶۲ هزار خانواده شناسایی شده، توزیع کنیم همچنین توانستیم در پیک چهارم در مدت کمتر از ۳ ماه حدود ۸۰درصد را فوتی ها کاهش دهیم.

معروفی ادامه داد: در پیک پنجم به فرمان ولی امر مسلمین جهان کارهایی از جمله تشکیل جلسه تخصصی با دانشگاههای علوم پزشکی،ستاد مقابله با کرونا استان، تشکیل قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع)، جلسه شورای تامین برای کنترل ورودی و خروجی های استان تا کنون انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بسیج در  هزار و ۵۸۴ پایگاه فعالیت خود با نگاه بازسازی طرح شهید سلیمانی شروع کرده است.

این مقام مسئول  توضیح داد: کنترل ورودی و خروجی های شهر با کمک 650 نفر بسیجی واگذار شده به ناجا، استفاده از موتورهای گردانهای امام علی برای پخش کمک های مومنانه و دارو، ۹ مرکز واکسیناسیون سپاه از جمله ی اقدامات تا کنون انجام گرفته تا کنون بوده است.

وی تاکید کرد: سپاه ثارالله آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز علوم پزشکی ۲۰ مرکز واکسیناسیون، ۲۰ نقاهتگاه و ۲۰ مرکز منتخب پذیرش بیماران کرونایی را ایجاد کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه 12 هزار و 257 بسته معیشتی و بیش از 10 هزار بسته بهداشتی در روز تاسوعا بین آسیب‌دیدگان از کرونا در استان کرمان توزیع شد افزود: 64 تخت بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی به بیمارستان حضرت فاطمه (س) سپاه در استان کرمان اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا روزانه 50 هزار نفر در استان واکسیناسیون شوند اما واکسن نداریم ادامه داد: کمبود سرم و داروی تخصصی و کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی از مشکلات امروز استان کرمان است.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: ما امروز به‌طور میانگین روزانه تست کرونای حدود دو هزار و 100 نفر در استان کرمان مثبت می‌شود گفت: واکسن و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان کرمان در این شرایط است.

لازم به ذکر است  سرلشکر سلامی به مردم کرمان  قول داد که هزینه خرید یک دستگاه اکسیژن ساز ثابت و ۲۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی تا فردا به کرمان واگذار می شود.

ارسال نظرات