مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: متاسفانه در جنگ اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداشته‌ایم که یکی از علت‌های آن مغفول ماندن آموزش‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۳۶۷۶۱۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

کارنامــــه قابل قــــبولی در جنگ اقتـــــصادی نـــــداریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین، توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی ،پژوهشی و فرهنگی و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

در این مراسم سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار گذاشته‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر به خاطر این کارنامه است که برنامه‌های گرامیداشت آن دوران باشکوه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه در جنگ اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداشته‌ایم که یکی از علت‌های آن مغفول ماندن آموزش‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است در صورتی که اگر این آموزش‌ها در جامعه ارائه شود می‌تواند گره‌گشا باشد و به بهره‌وری کمک کند.  

وی با اشاره به اینکه بسیج در تمام مواقع ضروری کشور به عنوان سقای انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، یادآور شد: امروز جهاد دانشگاهی با خدماتی که در کشور ارائه می‌کند نقش سردار شهید تهرانی‌مقدم که یکی از نوابغ نظامی و علمی کشور بود، را ایفا می‌کند چرا که هم فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهد، هم پشتیبانی می‌کند و هم راه نشان می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل، عقد تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی را فتح بابی برای انجام برنامه‌های کاربردی و توسعه‌ای مشترک خواند و ادامه داد: موضوع همکاری و مشارکت در این تفاهم نامه، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، خدمات مشاوره‌ای و درمانی، کارآفرینی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی و بنیادی است.

پیرجاهد اضافه کرد: هرچه میزان هم‌افزایی جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی بیشتر شود، می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای هر دو نهاد موثر باشد و با تعریف و اجرای برنامه‌های متنوع به پیشرفت استان کمک کند.  

مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: هم‌افزایی موثر توانمندی و شایستگی‌های سازمان بسیج سازندگی و جهاددانشگاهی تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های هر دو نهاد خواهد گذاشت.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از آغاز فعالیت تاکنون در خدمت انقلاب بوده‌ است، خاطرنشان کرد: توسعه همکاری بسیج و جهاد دانشگاهی که هر دو از نهادهای انقلابی هستند، می‌تواند گره‌گشای برخی از مشکلات و مسائل کشور باشد.

وی عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی سپاه را مایه خیر و برکت برای استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نظامی نیست چرا که این نهاد با ورود به عرصه‌های علمی و عمرانی به پیشرفت کشور کمک شایانی می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با سازمان بسیج سازندگی سپاه استان یادآور شد: ایجاد مرکز درمان ناباروری، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، مرکز نوآوری و شکوفایی، مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت و آموزش علمی کاربری و دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان را از خدمات جهاد دانشگاهی به استان است.

اوچی اردبیلی افزود: راه‌اندازی خط تولید نشاسته صنعتی، خدمت دیگری از جهاد دانشگاهی در استان است که تجهیزات و فضای فیزیکی مورد نیاز آن تهیه شده و به زودی با اتمام بهسازی سوله، فعالیت آن آغاز خواهد شد تا ضمن اشتغال‌زایی به توسعه صنعتی و اقتصادی استان کمک کند.

وی آغاز احداث مجتمع سلامت را از دیگر اولویت‌های جهاد دانشگاهی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: این مجتمع با هدف توسعه گردشگری سلامت که از دغدغه‌های مسئولان استان است در زمینی به مساحت یک هزار و 300 مترمربع در شهرک نیایش اردبیل احداث خواهد شد.

ارسال نظرات