خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:
همدان-جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: پشتیبانی شهید مدنی از ولایت فقیه مثال‌زدنی است.
کد خبر: ۹۳۷۱۲۶۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

پشتیبانی شهید مدنی از ولایت فقیه  مثال‌زدنی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی فرجی امروز در آیین گرامیداشت شهید آیت‌الله مدنی که در سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در مصون ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی از گزند دشمنان پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه است که آیت الله مدنی این تکلیف را به خوبی انجام داد که مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: وی در جایگاه نماینده امام خمینی (ره) در استان همدان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از حقوق مردم به ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه بدون ملاحظه و سیاسی‌کاری فارغ از هرگونه گرایش خاص، زلال در خط امام و حزب‌الله در صراط مستقیم انقلاب اسلامی به متصدیان امور در مسندهای مختلف امر و نهی و با نظارت عالیه از آنان در اجرای دستورات صادره بازخواست می‌کرد و مدیران خود را موظف به پاسخ می‌دانستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: شهید مدنی از هرگونه اشرافی‌گری و داشتن زندگی اشرافی دوری می‌کرد و با حفظ زی طلبگی خود را در کنار مردم می‌دید؛ این خصیصه نیاز امروز جامعه ما است.

وی افزود: شناسایی، بکارگیری استعدادها و ساماندهی جوانان در واگذاری مسئولیت و پست سازمانی از صدر تا ذیل در اداره امور استان همدان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آیت‌الله مدنی را در تاریخ انقلاب اسلامی برجسته می‌سازد.

جانشین فرمانده سپاه استان همدان اذعان کرد: خطبه‌های امیدآفرین، تحلیل‌های سازنده سیاسی، نقدهای منصفانه در مسیر رشد و تعالی جامعه انقلابی، دعوت به تقوای الهی و پرهیز از تشتت و تفرقه در جایگاه امامت جمعه از آیت الله مدنی در بین قشرهای مردم چهره ای محبوب و دلنشین ساخته بود که صف در صف، صفوف نماز جمعه را در شکوهی مثال‌زدنی تشکیل می‌دادند.

*شهید مدنی همه را مجذوب خود می‌کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز در این آیین گفت: همه ما خاطرات، درس‌ها و حکمت‌هایی از شهید مدنی به یاد داریم که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان اضافه کرد: پدرم ارتباط نزدیکی با شهید مدنی داشت؛ رابطه این دو سید بسیار جذاب بود به گونه‌ای که پدرم به شهید مدنی گفت: مسجد کوچکی به نام مسجد ملاجلیل در همدان هست که ما با همه وجود مشتاق هستیم از حضور شما در این مسجد بهره‌مند شویم و منبر و امکانات مسجد را در اختیار شما قرار دهیم.

وی تأکید کرد: من هم در کنار پدر در خدمت شهید مدنی بودم و با همه وجود دوستش داشتم و همه جوانان او را دوست داشتند حتی آنها که به دین علاقه نداشتند هنگامیکه شهید مدنی آنها را به آغوش می‌کشید نمی‌دانم چه می‌شد که آنها به وی علاقمند می‌شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: هر اندازه که از شهید مدنی بگوییم و بنویسم باز هم کم است چراکه امام در  پی شهادت ایشان فرمودند: از چهره های کم نظیری بود که به حد وافر از علم و عمل و تقوا و تعهد و زهد و خودسازی برخوردار بود؛ درباره همه این خصایص جای بحث بسیار است و باید در هر کدام تأمل کرد.

وی ابراز کرد: آقای مدنی خیلی اجتماعی بود؛ یک بعدی نبود بلکه با جوان‌ها جوان بود، با اهل عبادت و روحانیون مثل خودشان بود.

فاضلیان افزود:  غیر از این بود که آقای مدنی نمی‌شد؛ روحیات مرحوم آقای مدنی خیلی قابل توجه بود؛ ایشان در وجودش لطافتی داشت که همه را به خود جذب می‌کرد چراکه آقای مدنی روحانی‌ای نبود که میدان را خالی کند.

وی با بیان اینکه ایشان شخصیت ممتاز قابل توجهی بود، گفت:  ابعاد وجودی او ناشناخته مانده  که برگزاری این کنگره در این جهت نقش مهمی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: محبوبیتش عام بود، در حالی که در آن زمان، پذیرفتن تفکراتش برای برخی آسان نبود. تیزبینی ایشان امر ساده‌ای نبود و همه مسائل را زود درک می‌کرد و راهکارش را به بهترین وجه ارائه می‌داد.

وی بیان کرد: آقای مدنی تظاهر نداشت، ولی موقع صحبت، بی اختیار منقلب می‌شد و اشک می‌ریخت، ابوی ما هم همین طور بود و هر وقت آقای مدنی روضه می‌خواند، حال عجیبی پیدا می‌کرد و گریه‌اش با صدا هم بود؛ به نظر من اینها در قیامت اتمام حجت هستند که تحت هیچ شرایطی احکام دین را زیر پا نگذاشتند.

فاضلیان عنوان کرد: خاطرم هست که شبانه مانند جدش امیرالمونین در کوچه‌هایی که آسفالت نبود راه می‌افتاد تا با دستان خود انفاق کند و عاشقانه این کار را انجام می‌داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات