خبرهای داغ:
همدان- یکی از همراهان شهید مدنی گفت: از خصوصیات اخلاقی شهید مدنی (ره) این بود که در برخورد اول با نگاه و رفتار خاص افراد را مجذوب می‌کرد و بسیار با اخلاص بود.
کد خبر: ۹۳۷۱۳۶۳
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

شهید مدنی (ره) بسیار با اخلاص بودعلی شمس از همراهان شهید آیت الله مدنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه در سال ۱۳۵۰ خدمت شهید آیت الله مدنی رسیدم، اظهار داشت: در آن موقع، دانش‌آموزی 17 ساله بودم و از طریق جلساتی که برگزار می‌شد و جوانانی که با شهید مدنی (ره) آشنایی داشتند با ایشان آشنا شدم، به منزل ایشان به کوچه آخوند می‌رفتم و گاهی اوقات خرید خانه را به من محول می‌کردند.

وی افزود: به یاد دارم شهید مدنی (ره) مبالغی به ما می‌دادند و می‌فرمودند بهترین میوه‌ها را خریداری کنید و ما انتقاد می‌کردیم که چرا باید حتما بهترین میوه باشد؛ که بعد متوجه شدیم ایشان فقط برای پذیرایی مهمانان متمول این میوه‌ها را استفاده می‌کردند و سپس از این مهمان‌ها برای افراد محروم و مستضعف خدمات و کمک مالی دریافت می‌کردند و خودشان از این میوه‌ها استفاده نمی‌کردند.

همراه شهید مدنی عنوان کرد: شهید مدنی (ره) با قاطعیت در مبارزه با رژیم ایستادگی می‌کرد و چهره واقعی رژیم را به مردم نشان می‌داد، آن هم وقتی که معمولا روحانیت کسل بودند و چندان فعالیتی علیه رژیم نمی‌کردند.

وی ادامه داد: شهید مدنی (ره) قبل از انقلاب در راستای نجات محرومین فعالیت می‌کرد و در تاسیس درمانگاه مهدیه، مسجد مهدیه، دارلایتام و غیره تلاش فراوان کرد و در مسائل سیاسی نیز به مردم خط می‌داد و سمبل هدایت سیاسی مردم علیه رژیم شاهنشاهی بود و خانه ایشان مقر اصلی برای تشکیل جلسات سیاسی و انقلابیون محسوب می‌شد.

شمس ابراز داشت: از خصوصیات اخلاقی شهید مدنی (ره) این بود که در برخورد اول با نگاه و رفتار خاص افراد را مجذوب می‌کرد و بسیار با اخلاص بود و با نوجوان‌ها بسیار صمیمی و گرم برخورد می‌کرد و مسایل شرعی را با زبان ساده توضیح می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید مدنی (ره) ساده زیست بود و از امکانات موجود برای رفاه خود استفاده نمی‌کرد، گفت: در سال 52 که ایشان نمایندگی امام راحل در خرم‌آباد را داشت، با ایشان به خرم‌آباد رفتم.

همراه شهید مدنی افزود: آنجا برای پذیرایی از ایشان و همراهانش غذاها و میوه‌های خوب و متنوع می‌آوردند اما ایشان به حداقل غذا اکتفا می‌کرد و به اندازه ظرفیت مجلس توأم با مسائل شرعی، مسائل سیاسی را هم عنوان می‌کرد.

وی ادامه داد: موضع‌گیری ایشان علیه ساواک به گونه‌ای صریح و قاطع بود که یک بار در راه بازگشتشان از عراق، ساواک ایشان را دستگیر کرد به دلیل اینکه گمان می‌کرد امام خمینی (ره) را دستگیر کرده است؛ ساواک دورادور ایشان را تحت نظارت و پیگیری داشت اما با درایتی که شهید مدنی (ره) به خرج می‌داد، دستگیر نمی‌شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات