تحلیلِ گفتمانِ امام جمعه شهرقدس درباره برجام؛ نوع مذاکره مهمتر از اصل مذاکره است

خطیب جمعه شهرستان قدس از دولت و مجلس خواست، توافق برجامی را بر اصل عزت و مصلحت کشور اتخاذ کنند و مذاکرات، در خط مشی انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۳۷۱۷۲۲
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در تمام امور زندگی، اظهار کرد: انسان برای یاری امام زمان (عج) باید تلاش کند و فکر و نظر خود را در اختیار امام زمان (عج) قرار دهد و تحت فرمان حضرت باشد.

وی گفت: از فرصت‌های نیک در مراحل زندگی و کار باید استفاده کرد و تلاش دولت جدید نیز بر رفع مشکلات مردم و تداوم روند واکسیناسیون و ریشه کنی ویروس کرونا و بسیج نیرو‌ها در این امر مهم است.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: درحال حاضر سه مرکز واکسیناسیون در شهرقدس وجود دارد و درخواست میشود که مرکز چهارم نیز راه اندازی شود و مرکز واکسیناسیون فرهنگیان نیز به مراکز تجمیعی دائم اضافه شود و اینکه در شهری بیش از ۴۲۰ هزار نفر جمعیت، نبود هلال احمر زیبنده این شهر نیست در حالیکه در شهر‌های ۴۰ هزارنفری این مرکز مستقر است.

وی بیان داشت: رکود مدیریتی در کشور وجود دارد و بسیاری از کار‌ها انجام نشده مانده و از وزرای دولت تقاضا داریم هرچه سریعتر استانداران و فرمانداران جدید را معرفی و منصوب کنند چراکه بسیاری از کار‌ها در شهرستان‌های استان تهران انجام نشده، تعطیل و بلاتکلیف است و باید به صورت ویژه به استان تهران نگریست.

حجت الاسلام جوکار گفت: رییس جمهور منتخب و جدید با وضعیت و مشکلات شهرستان قدس آشنا هستند و بازدیدی از مناطق حاشیه نشین، محرومیت‌ها و فقر موجود نیز داشته اند و لازم است مسئولین دولتی و استانداری در حد وزیر برای تهران و فرمانداری درحد استاندار برای شهرقدس منصوب کنند و بازسازی و انقلابی درعرصه مدیریت ایجاد شود و جایگاه از دست رفته مدیریت به جایگاه اصلی که خدمت به مردم است، برگردد.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید به فرماندار و مسئولان شهری دسترسی داشته باشند و دوران مسیولان قرنطینه‌ای گذشته است و میبایست مسئولان دولتی در شهرستان‌ها نیز در میان مردم بوده و مانند رییس‌جمهوری کنار مردم و حلال مشکلات مردم باشند.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با تاکید بر اینکه استقرار مدیران در محل خدمت و جلوگیری از مدیران ترددی باید رسیدگی شود گفت: مدیران باید در محل خدمت مستقر باشند و هنگام بروز مشکلات در صحنه بوده و به گرفتاری‌های مردم رسیدگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما از دولت انقلابی آیت الله رییسی می‌خواهیم که مسئولان و مدیران مردمی، انقلابی، سالم، پاکدست و مستقر در شهرستان که محل زندگی خود و خانواده‌شان در کنار مردم باشند را برای شهرقدس تعیین کند.

حجت الاسلام جوکار به عدم توجه مسئولان شهری و جان‌باختن نوجوان ۱۱ ساله براثر تصادف با قطار اشاره کرد و گفت: راه آهن تهران و مسیولان شهرستان و استان به تعهدات خود عمل نکردند و این مسائل حوادث تلخی را به دنبال داشته است.

وی در ارتباط با مذاکره دولت افزود: اصل مذاکره به عنوان ابزار دیپلماسی لازم و پسندیده است، اما نوع مذاکره مهم است و باید دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه داشته و برای رفع تحریم و تامین منافع ملی باشد و این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بوده و باید مذاکرات در خط انقلاب اسلامی انجام شود.

امام جمعه شهرقدس تصریح کرد: لازم است مجلس و دولت با هماهنگی آرایش آفندی و پدافندی هوشمند برای مذاکرات مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت اتخاذ کنند و ریل مذاکره در دوره جدیده مشخص شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات