خبرهای داغ:

آغاز ثبت نام پیاده روی اربعین در سامانه سماح

نام نویسی از مشتاقان زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(ع) از طریق سامانه سماح آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۶۴۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سامانه سماح برای ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی از امروز آغاز به کار کرد، ولی در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد.

 با اعلام آغاز نام نویسی از متقاضیان برای سفر به عتبات برخی دفاتر با ازدحام زیادی مواجه شدند و با توجه به قطع بودن سامانه سماح مشکلاتی را برای زائران و دفاتر زیارتی به وجود آورد، اما با گذشت زمان تا حدود ساعت ۱۱ صبح روند نام نویسی از متقاضیان شرایط بهتری پیدا کرد و سامانه سماح شتاب بهتری گرفت.

اسکندری ،مدیر کل حج و زیارت استان قم گفت: ازدحام زیاد مردم برای نام نویسی به عتبات مهمترین مشکل و عامل مشکل ایجاد شده در قطع و وصل و یا کندی سامانه بوده است.

وی افزود: با کاهش مراجعان و همچنین کم شدن بار ثبت نام سامانه هم وضعیت بهتری دارد و امیدواریم تا پایان ثبت نام هیچ مشکلی دیگر به وجود نیاید.

اسکندری در خصوص مهلت ثبت نام برای متقاضیان گفت: هنوز در خصوص پایان نام‌نویسی از سوی ستاد مرکزی اربعین زمانی تعیین نشده است.

مدیرکل حج و زیارت استان،داشتن ۶ ماه اعتبار برای گذرنامه، تزریق دو دز واکسن کرونا و همچنین داشتن برگه منفی آزمایش کرونا را از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و تشرف به عتبات عالیات برشمرد و از متقاضیان خواست در صورت اعزام گروهی حتماً در نام نویسی نیز به صورت گروهی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار