خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان گفت: اعتماد عمومی، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی در هر جامعه‌ای است و باید آینده‌نگری نسبت به این معنا داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال فرمود کاری کنیم تا مردم برای برقراری قسط و عدل فعال باشند، نه اینکه اجبار شوند تا پای کار عدل بیایند بلکه با انگیزه‌های قلبی پرچم‌دار قسط و عدل باشند.

وی تصریح کرد: الحمدالله مهندسی دستگاه قضایی همین سمت و سو را دارد و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارد که قسط و عدل را با قیام همگانی و حضور جدی مردم تحقق ببخشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی تحولات جدیدی در دستگاه قضایی ایجاد کردند که روح امید را در جامعه تقویت کرد و خلف صالح و همکار قدیمی ایشان که پرونده‌های بزرگی را در کشور رسیدگی کردند، این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهند و این روند بسیار امیدوار کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح برخی از آیات قرآن کریم یادآور شد: خدای متعال در آیه 28 سوره کهف فرموده همواره خودت را با کسانی که دغدغه ایمانی دارند، همراه و هماهنگ کنید و مبادا لحظه‌ای از آنها چشم بردارید چرا که این چشم برداشتن نشان می‌دهد شما راه دنیا را در پیش گرفته‌اید و توجه به این آیات شریف بسیار برای فضای کاری همه مسئولان، به ویژه عزیزان دستگاه قضایی مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از دروازه‌های بسیاری وارد اسلام می‌شوند، بیان کرد: اگر تاریخ را بررسی کنیم در می‌یابیم که دروازه عدل، مهمترین دروازه ورود مردم به اسلام است و الحمدالله نگاه عدالت محور در دستگاه قضایی افزایش یافته است و لازم است توجه ویژه‌ای به این معنای ارزشمند داشته باشیم چرا که برای مردم بسیار حائز اهمیت است و موجب پیشرفت در جامعه و حل مشکلات کشور می‌شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به برخی اتفاقات گذشته در استان قزوین که به اعتماد عمومی آسیب وارد کرد، یادآور شد: همه باید همت کنیم تا اعتماد آسیب دیده، به جامعه بازگردد چرا که اعتماد عمومی، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی در هر جامعه‌ای است و باید آینده‌نگری نسبت به این معنا داشته باشیم و تلاش کنیم اعتماد مردم هر روز تقویت شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: برای مردم استان قزوین این سوال مطرح است که چرا تعداد قابل توجه‌ای از هم شهری‌های یک مسئول قضایی در استان قزوین که از یک استان دیگر بود، صاحب زمین‌های مرغوب و درجه یک کشاورزی قزوین شوند و تعدادی از این زمین‌ها را به تملک خودشان درآوردند؟ برای مردم ما مطرح است که چرا از نورآباد ممسنی تعدادی صاحب زمین‌های کشاورزی درجه یک قزوین باشند و زمین کشاورزی به زمین مسکونی تبدیل شود؟

وی افزود: کنار همان زمین‌هایی که این افراد به این شکل به تملک خودشان درآورده‌اند و ویلاهایی آن چنانی می‌سازند، کشاورزان برای ساخت یک سایه‌بان مشکل دارند و اجازه این کار را ندارند و این موضوع برای کشاورزان سوال ایجاد می‌کند و اعتمادها از بین می‌رود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: هیچ غرض شخصی با کسی نداریم و خدا می‌داند دست همه خادمان عرصه قضائی که تعدادشان هم بسیار زیاد است می‌بوسیم و می‌دانیم یکی از پر زحمت‌ترین کارها، بر عهده این عزیزان قرار گرفته است اما نباید اجازه داد یک نفر این همه زحمت و تلاش را ضایع کند و به اعتماد جامعه آسیب وارد نماید.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: همه مسئولان استان قزوین و کشور برای تحقق عدالت آمادگی دارند و امیدواریم با اجرای دقیق عدالت و حل مشکلات جامعه، امید را در جامعه تقویت کنیم.

وی در پایان از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین قدردانی کرد و افزود: برای آقای شعبانی رئیس کل جدید دادگستری آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم با نشاط و جدیت بتوانید منویات قرآنی، امیرالمؤمنینی(ع)، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و رئیس دستگاه قضایی را در استان قزوین به بهترین شکل به اجرا در بیاورند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها