خبرهای داغ:
اصغری گفت: طبق ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم و در برخی موقعیت ها رتبه های اول تا ششم را کسب نمودیم.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۳۰
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند همه همکاران در ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش استان از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۰ اظهار کرد: طبق ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم و در برخی موقعیت ها رتبه های اول تا ششم را کسب نمودیم.

وی به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش داراي ساختاري اداری، پیچیده و دارای گستردگی است كه اگر اين ساختار از نظم و ترتيب و خلاقيت لازم بي بهره باشد، نمي تواند پشتيبان قابل اعتمادي براي تعليم و تربيت كشور و جامعه باشد.

اصغری بر برنامه محوری و داشتن نگاه علمی- تحولی و عدالت محور تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش نقش اساسی در گردش امور جامعه و تداوم و بقای آن برعهده دارد و لازمه ی رهبری و مدیریت اثربخش، تهیه و اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی با تاکتیک هاو رویه های متفاوت در رسیدن به چشم اندازهای مشخص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نسبت به برنامه­ ریزی مستمر به منظور ارتقای شاخص های حوزه کاری خود طبق چشم اندازهای تدوین شده اهتمام ویژه ای داشته باشید.

وی ضمن تبیین و تشریح سیاست های کلان آموزش و پرورش و بیان برنامه ها و انتظارات خود از مجموعه کارکنان آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: به گونه ای برنامه ها و فعالیت های خود را کنترل و هدایت نمایید که امر تعلیم و تربیت در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت مطلوب حرکت کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خود را مسئول‌ آموزش‌ وپرورش‌، معلمان‌، دانش آموزان و اولیا بدانید، فقط به دنبال انتقال مسائل نباشید از تمام ظرفیت ها برای حل مسائل‌ و مشكلات‌ موجود استفاده نمایید.

وی افزود: قوانین ومقررات هدف نیستند و وسیله را جای هدف ارزش قرار ندهید. باید در هر پست و جایگاهی که هستید متناسب با حوزه اختیارات خود از مفاد قوانین و مقررات به منظور اداره ی مطلوب جایگاهی که مسئولیت آن رادارید استفاده نمایید و ازآنهادرحل مسائل آموزشی وپرورشی جامعه بهره بگیرید. 

این مسئول گفت: یکی از آسیب‌ها و آفت‌ها در جامعه سیاسی شدن همه امور است لذا از همان روزهای اول حضورم تلاش داشتم تا انتصاب افراد در مسئولیت‌های مختلف براساس شایستگی و توانمندی حرفه‌ای باشد و تنها چیزی که اصلا ملاک انتخابم نبوده معیارهای سیاسی است.

اصغری اظهار کرد: استفاده بهينه از امكانات موجود، تخصيص مناسب بودجه، انتخاب و انتصاب مديران شايسته، پرهيز از انجام امور غير كارشناسی و تخصصی و مديريت منابع انساني و امور اداری از مواردی است كه مي تواند تا حدّی مشكلات آموزش و پرورش استان را مرتفع نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، شناسایی کمبودها و پایش مستمر فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش را با هدف پاسخگویی سریع و به موقع در جهت رفع ابهامات مهم عنوان کرد و گفت: با دریافت نظرات، پیشنهادات و طرح مشکلات از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب و تنویر افکار عمومی جامعه تلاش نمایید.

وی سیاست گذاری و تدوین خط مشی گذاری اهداف کلان آموزش و پرورش را همراه با برنامه ریزی هدفمند، مستندسازی فعالیت های روز مره وتعامل بخشی بیشتر با مدارس جهت پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت ضروری دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها