خبرهای داغ:
همدان-وزیر بهداشت با بیان اینکه پنج مرکز داخلی مجوز تولید واکسن دارند، گفت: در آینده نیازی به ورود واکسن نداریم و در هفته گذشته رتبه دوم تزریق واکسیناسیون در دنیا بودیم که الان به رتبه اول رسیدیم.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۰۸
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

پنج مرکز داخلی مجوز تولید واکسن دارند/ در آینده نیازی به ورود واکسن نداریمبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر بهرام عین‌اللهی در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار کرد: همدان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران است و به تعبیر مقام معظم رهبری، خاک عرفان خیز دارد.

وی تصریح کرد: گزارش وضعیت همدان، امیدوار کننده بود اما نیاز است گزارش وضعیت فعالیت فرهنگی نیز ارائه شود چون معضل ما فرهنگی است و اگر توجه نکنیم نمی‌توانیم آینده انقلاب را تضمین کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان، بهترین دانشکده بهداشت کشور است، مطرح کرد: همدان چهارمین استان پیر کشور است و این یک زنگ خطر است و باید برای این مسئله فکر شود.

وی ادامه داد: برای خدمات باروری باید برنامه‌ریزی شود چون وضعیت جمعیت همدان، قرمز است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت دولت، کرونا است چراکه همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ما الان در یک پیچ تاریخی هستیم و شاهد صحنه‌های بدی بودیم بنابراین باید تلاش کنیم پیچ تاریخی را رد کنیم.

وی ادامه داد: مرحله اول تهیه واکسن بود موفقیت‌آمیز بود، فکر می‌کردیم باران واکسن داشته باشیم الان سیل واکسن داریم، تا آخر تیرماه، ۵ میلیون دز تزریق شده بود اما در مرداد و شهریور ۳۵ میلیون دز تزریق شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پنج مرکز داخلی مجوز تولید واکسن دارند، گفت: در آینده نیازی به ورود واکسن نداریم و در هفته گذشته رتبه دوم تزریق واکسیناسیون در دنیا بودیم که الان به رتبه اول رسیدیم.

وی با بیان اینکه در آموزش خیلی صدمه خوردیم، اظهار کرد: در علوم پزشکی فعالیت مجازی موثر نیست و در اواسط مهر باید به صورت ترکیبی کلاس‌ها را آغاز کنیم.

عین‌اللهی ادامه داد: از دو هفته آینده، واکسیناسیون ۷ تا ۱۸ ساله‌ها را با واکسن وارداتی آغاز می‌کنیم و مدارس زمانی آغاز می‌شود که بچه‌ها وخانواده‌ها واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه طب سنتی اگر مبتنی بر علم باشد مورد تایید است، گفت: با وجود واکسینه شدن و تست PCR امکان جذب توریست سلامت وجود دارد چون از نظر فرهنگی و ارزآوری مهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت پایه مردم فقط با بهداشت است، گفت: ما موافق نیستیم نیروهای بهداشت از حوزه بهداشت خارج شوند و خط قرمز ما خروج نیروهای بهداشتی به حوزه درمان است.

وی گفت: در درمان هرچقدر هزینه کنیم مشکل سلامت مردم حل نمی‌شود و کرونا نشان داد پیشگیری در حوزه بهداشت بهتر از درمان است اما باید به میدان بیایید از دانشگاه خارج شوید و به مناطق روستایی بروید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات