خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دینداری و ولایتمداری را دو عامل مهم شهریار نام برد و گفت: این دو سبب شده بود تا وی رسالت خطیرش را در مسیر معرفی خاندان عترت و ولایت به‌خوبی به سرانجام برساند.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۹۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز  اظهار کرد: استاد شهریار شاعری منحصربفرد است و هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت او اذعان دارد و نوآوری وی را می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: شهریار از لحاظ مردمی بودن و فخامت زبان و زیستن با انقلاب نمونه‌ بی‌نظیری بود . وی زمانی بر سرودن غزل اصرار داشت که همه معنقد بودند دوران سرودن غزل پایان یافته اما وی با تصویرگرایی و روش نوین مکتب و راهی را ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ماست و کمتر کسی است که بیتی یا مصرعی از شهریار در ذهنش ماندگار نشده باشد. همه او را می‌شناسند و با شعرهای او زیسته و ارتباط برقرار کرده‌اند.

امام جمعه تبریز یکی از مهمترین حوادث دوران زندگی استاد شهریار را وقوع انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلابیون اشعار این شاعر شهیر را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد گذشته بود بر کاغذ زر می نوشتند.

وی تاکید کرد: شهریار در آن دوران دست به یک جهاد قلمی زد و بنا به گفته‌ خودش انقلاب اسلامی روح دیگری در کالبد وی دمید و شعر شهریار را باید شعر متعهد و انقلابی عنوان کرد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شهریار با وقوع جنگ نیز ساکت ننشست و بخشی از آثار برجا مانده از این شاعر شهیر، تاریخ جنگ را به زبان شعر تبیین می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها