مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۳۵ جلد کتاب مکتوب و صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۶۹۳
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ محسن رشیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد  اظهار کرد: تفاوت جنگ هشت ساله ایران با دیگر جنگ‌ها که در ادوار مختلف به پا شد در این است که ذره‌ای از خاک کشور به دشمن واگذار نشد و در دفاع مقدس همه قشرها نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران همواره رسالت خود را به خوبی انجام داده و اثرگذار بوده‌اند، افزود: هرگاه تاریخ دفاع مقدس را رقم می‌زنیم، می‌بینیم که اگر خبرنگاران نبودند تصاویر و مصاحبه‌ها از رزمندگان بر جای نمی‌ماند و در حادثه های دیگر مانند سیل لرستان نیز موجب توجه کل کشور به مناطق آسیب دیده شدند و رسانه‌ها در زمان‌های مختلف وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس  گفت: چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" اجرایی می‌شود و متولی این برنامه‌ها  امسال سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس از ۳۰شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: یک‌هزار و ۴۷۳ برنامه فرهنگی ویژه هفته دفاع مقدس شامل ۵۹۳ برنامه توسط سپاه پاسداران، ۸۰ برنامه  توسط نیروی انتظامی، ۱۵۰ برنامه توسط  ارتش و ۶۵۰ برنامه توسط سایر دستگاه‌های اجرایی در استان اجرایی می‌شود.

رشیدی عنوان کرد : تجلیل از پیشکسوتان به صورت ویدیوکنفرانس، تجلیل از فعالان فضای مجازی و تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک، اجرای رژه موتوری، دیدار با نماینده ولی فقیه و اقامه نماز وحدت، نواختن زنگ مقاومت و ایثار به صورت نمادین، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، اجرای جشنواره ترنم فتح، اعزام گروه‌های بسیج به مناطق محروم و برگزاری رزمایش کمک مومنانه از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در لرستان هستند.

وی گفت: دیدار و سرکشی با خانواده شهدا و ایثار گران، شرکت در نماز جمعه، مراسم تجلیل از مدافعان سلامت، اجرای جشنواره موزیک منطقه ای، اجرای جشنواره فانوس استانی، همایش روایت گری،  نشست تخصصی، نشست روشنگری و روایت‌گری دفاع مقدس،  افتتاح یادمان شهدای گمنام معمولان، برگزاری همایش ایلات و عشایر و تبیین نقش عشایر در بیرانشهر ،  برگزاری نشست صمیمی نیروهای مسلح و  رونمایی از ۳۵ جلد کتاب مکتوب و صوتی همزمان با هفته دفاع مقدس  نیز  از دیگر برنانه‌های ما در این هفته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات