آیت الله اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه میبد:
امام‌جمعه میبد گفت: دفاع مقدس حقیقتاً برخلاف بعضی از تحلیل‌ها که خارجی‌ها و مغرضان دارند دفاع بود و تمام هشت سال جنگ، ما حضور شجاعانه در دفاع از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی داشتیم.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۵۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه این روح دفاعی اگر در ۲۰۰ سال گذشته در ایران بود؛ امروز ایران ازنظر جغرافیا چندین برابر بزرگ‌تر و یک قدرت بزرگ بود تصریح کرد: وقتی‌که این روح جهادی و همت دفاعی در ملت نبود و حکومت‌ها از مردم فاصله و غرق در عیاشی‌ها و حکمرانی‌های ظالم خود بودند؛ ملت به عقب نشست و هجوم‌ها شروع شد و قطعه‌های بزرگی از ایران تجزیه شد و به‌صورت قدرت وابسته و ضعیف در دنیا درآمدیم.
خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه امروز بوق‌های تبلیغاتی عالم تلاش می‌کنند دوره رژیم شاهنشاهی را تطهیر کنند گفت: مگر دودمان‌های منحوسی که آمدند و حرم‌سراها برپا داشتند و غرق در عیاشی‌ها شدند، ستم‌ها روا داشتند و در طول ۲۰۰ سال این‌همه قطعه‌های بزرگ از ایران تجزیه شد و صنعت و اقتصاد ما را در دست بیگانه سپردند را می‌شود تطهیر کرد؟
وی  تصریح کرد: تا اینکه دفاع مقدس با رشد روح تمدنی و همت دفاعی و جهادی در ملت به برک امام و شهدا پیدا شد
آیت‌الله اعرافی دفاع مقدس یکپارچه ماندن ایران و نقش بر آب شدن آرزوهای مستکبران برای تجزیه ایران را دو دستاورد دفاع مقدس خواند و گفت: علاوه بر اینها دفاع مقدس چند دستاورد نرم‌افزاری معنوی و روحی هم داشت که امروز هم راهگشاست.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: روح جوانی می‌تواند افتخارات بزرگ بیافریند و جامعه اصلی ایثارگر ما جوانانی کم سن و سال بودند که این خصوصیات فرهنگی، جهادگر و مقاوم را داشتند و دفاع مقدس را به پیروزی رساندند و بینی مستکبرین و مهاجمان به انقلاب را به خاک مالیدند.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز هم ما باید به دفاع مقدس از نو نگاه کنیم و این الگوهای تاریخی انسان‌ساز و حرکت آفرین را در کتاب‌ها و برنامه‌های آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها و حوزه به‌کارگیریم.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه دفاع مقدس باید در برنامه‌های تربیتی و فرهنگی ما نمایان شود و آثار شهدا و دفاع مقدس در جامعه زنده شود گفت: اگر این برنامه‌ها انجام‌شده بود؛ امروز نباید مشکلات، مفاسد، بی‌حجابی و آسیب‌های اخلاقی داشته باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر پرچم دفاع مقدس را برافرازید و ارزش‌های متعالی را منتشر کنید جامعه اصلاح می‌شود.
وی اظهار داشت: درست است که ما به علم و تلاش اقتصادی و فن‌آوری در همه ابعاد نیاز داریم؛ اما وقتی اسلامی و سربلند خواهیم بود که روح دفاع مقدس جانی باشد که در همه این کالبدها بدمد و امر به معرف و نماز زنده شود و ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه انتشار پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به گزارش فعالیت‌های کرونایی استان در جلسه اخیر ستاد کرونای کشور گفتند: گزارشی که از فعالیت استان یزد داده شد بسیار ارزشمند بود و نشان داده شد که استان یزد مانند استان‌های دیگر منحنی ابتلای آن بالا، اما منحنی مرگ و فوتی آن کاملاً پایین و جز یکی دو استان اول کشور است.
خطیب جمعه میبد افزود: این به ایمان و همکاری مردم و تلاش دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان و رسیدگی به‌موقع آنها برمی‌گردد که جا دارد از زحمات و تلاش‌های سپاه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی و جمع بزرگی که در قالب قرارگاه شهید سلیمانی و حمایت‌های مردمی و جهادی طراحی انجام‌گرفته است تشکر کنممدیر حوزه‌های علمیه کشور با مهم شمردن دستاوردهای طب سنتی در کنار دستاوردهای جدید علمی گفت: در حوزه سلامت و بهداشت باید دقیق عمل کنیم و به قواعد شیوه‌نامه‌های علمی توجه و دستگاه‌های بهداشت و درمان توجه شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه واکسیناسیون با ارشادی که بزرگان ما انجام دادند و برنامه‌ریزی‌های دولت که با سرعتی بیشتر در حال انجام است باید از دولت و مسئولان تشکر کرد و مردم هم همکاری کنند تا زمینه دوری بیشتر از این خطر و موج‌های آینده فراهم شودحضرت آیت‌الله اعرافی با اشاره به برگزاری سالگرد مرحوم آیت‌الله اعرافی رحمه‌الله علیه امام‌جمعه فقید میبد هم گفت: لازم است یاد این عالم بزرگ و دانشمند فرهیخته را گرامی بداریم؛ عالمی پارسا، زاهد، شجاع مهربان و انسانی متهجد و انقلابی که همه ما مدیون نگاه بلند و ایمان راسخ، دین‌داری قاطع و شجاعت کم‌نظیر او برای احیاء اسلام و ارزش‌های الهی هستیم؛ عالمی که خود را از مردم و در میان مردم می‌دانست و تا بود جزء پیکره بزرگی از مردم بود
امام‌جمعه میبد با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، دهه آخر ماه صفر و اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.
خطیب جمعه میبد گفت: متأسفانه به‌رغم اشتیاق مردم و جوان ما برای عرض ادب به پیشگاه سالار شهیدان، همچنان شرایط اقتضای حضور وسیع و بسیار پرشکوه در راهپیمایی اربعین و کربلا را ندارد.
وی افزود: اما یا اباعبدالله ملت ما حسینی است؛ در دل او عشق تو لبریز است و ما چه در کنار قبر شهید تو باشیم یا نباشیم و چه در میان راهپیمایان به سمت قبر تو باشیم یا نباشیم، دل‌ها، عشق‌ها، قلب و دل‌وجان وجود ما پیش توست؛ ما را به لطف و عنایت و شفاعت خود قرار بده و همه آفات و آسیب‌ها را از ملت و امت اسلام دور بدار.
ارسال نظرات