گزارش؛

لزوم تحکیم هرچه بیشتر بیت شیعی عراق/شیعیان و انتخابات پارلمانی

با توجه به نزدیک شدن به موعد مقرر برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق لازم است که بیت شیعی در آن کشور به اجماع و اتحاد بیشتری دست پیدا کنند تا از گزند‌ها به دور باشند.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۰۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

  خبرگزاری بسیج:محمد مهدی ملکی/ عراق امروز در ان یکی از حساس ترین شرایط و برهه‌های زمانی خود به سر می‌برد به این نحوه تا موعد مقرر برگزاری انتخابات پارلمانی در آن کشور کمتر از یک ماه دیگر باقی است.

به همین دلیل است که تکاپوی سیاسی فعالان (گروه‌ها، جریانات و اشخاص تأثیرگذار) این عرصه بسیار شدت گرفته و هر یک تلاش می‌کنند با ایجاد ائتلاف و اتحاد های سیاسی با دیگر از نیروهای حاضر در صحنه رقابت ها، شانس بیشتری را جهت کسب قدرت در دولت آینده برخوردار باشند.

کردها، سنی‌ها و شیعیان به عنوان سه گروه بزرگ و تاثیرگذار و هر یک با تمام توان خود پای به عرصه انتخابات پارلمانی پیش‌روی گذاشتند و باید منتظر ماند و دید که نتیجه این تلاش‌ها در آینده‌ای نزدیک چه خواهد شد.

در این میان اما آنچه مورد توجه این گفتار قرار دارد آن است که مجموعه نیروهای سیاسی شیعه در عراق (بیت شیعی) بتوانند با انسجام، اتحاد و همبستگی بیشتر این روزها و هفته ها را طی کرده تا بتوانند نتیجه بهتری را در پایان رقابت سیاسی در قالب انتخابات پارلمانی کسب کنند.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و جناح های مختلف سیاسی شیعه بهتر است که هرگونه اختلاف نظر و تفاوت سلیقه ای را تا پس از برگزاری انتخابات پارلمانی پیش روی کنار بگذارند تا بلکه بتوانند آنطور که لازم و بایسته هست در صحنه رقابت های سیاسی به مصاف دیگر رقبای خود روند.

اگر بیت شیعی که این روزها به کرات جلسات خود را در خانه رهبران سیاسی شیعیان عراق برگزار می‌کنند به جمع‌بندی و اجماع نظر دست یابند، از گزند های احتمالی آینده مصون خواهند ماند درست به همین علت است که باید بیش از گذشته فکر‌ها، اراده‌ها و تصمیمات خود را نزدیک به یکدیگر نمایند.

اتحاد میان شیعیان در انتخابات پارلمانی می تواند منجر به کسب رای و کرسی بیشتر در پارلمان عراق شود که این نیز به منزله کسب قدرت و سهم بیشتری در دولت آینده عراق است.

شرایط فعلی عراق در ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و البته فرهنگی و اجتماعی مناسب نیست و هر شخصی که دولت آینده عراق را به عنوان نخست وزیر هدایت و رهبری کند، کاری بسیار سخت و دشوار را پیش روی خواهد داشت.

در چنین شرایطی لازم است که کلیه نیروهای سیاسی فارغ از کرد، شیعه و سنی در کنار یکدیگر باشند تا دولت جدید که برآمده از رای مردم خواهد بود را همراهی کنند و سهم خواهی های خود را نسبت به کسب قدرت بیشتر کاهش داده یا به طور کل چنین رویه‌ای را پیش نگیرند.

در خاتمه آن که امیدواریم انتخابات پارلمانی عراق قرار است در روز ۱۸ مهر ماه برگزار شود با حضور حداکثری مردم آن کشور پای صندوق های رای و البته در شرایطی کاملاً با ثبات، آرام و امن برگزار شود و در نتیجه آن نیز دولتی مقتدر روی کار آید که اولویتش رفع کامل مشکلات عدیده معیشتی مردم باشد.

ارسال نظرات