معاون عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد اربعین در مرز مهران:
کرمی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوتر اربعین و میزبانی از زوار در استان، گفت: دایر شدن موکب ها و برنامه ریزی های لازم منطبق بر مسیر بازگشت زوار و تأمین وسایل ایاب و ذهاب زوار در مسیر برگشت خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، در نشست ستاد اربعین در مرز مهران، اظهار کرد: در اسل جاری 60 هزار نفر سهمیه اربعین به کشور اختصاص یافته است.

« احمد کرمی »با بیان اینکه برای مسیر برگشت زوار به صورت زمینی از مرز مهران باید آمادگی لازم را داشته باشیم، افزود: مردم استان ایلام مدال افتخار میزبانی زوار اربعین را بر سینه خود دارند و در آخرین سال برگزاری اربعین تردد زوار از مرز مهران روزانه تا 240 هزار نفر نیز ثبت شد و امسال با توجه به شرایط کرونا،حساسیت های بالایی در زمینه تردد زوار وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان این که مدیران و مسئولین کمیته ها باید از روز شنبه در مهران مستقر شوند، تصریح کرد: پیک کار در مرز مهران و برگشت زوار از 30 شهریور تا 8 مهرماه خواهد بود و روزانه جلسه ستاد اربعین در این راستا برگزار می شود و روند اقدامات را در این خصوص  پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به مکاتبات و مذاکراتی که با نهادها و ستادهای ملی صورت گرفته است، تصریح کرد: نیازمندی های استان در این خصوص اعلام شده است و ان شاء الله به سرعت نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

کرمی با بیان این که 93 میلیارد تومان اعتبارات اربعین به استان در قالب اوراق سه ساله اختصاص یافته و بین دستگاهها توزیع شده است، خاطر نشان کرد: برای هر کدام از دستگاه ها که موافقت نامه های خود را مبادله کرده اند، اعتبارات لازم به تناسب پرداخت شده است و اگر دستگاهی هنوز موفق به تبادل موافقت نامه نشده است باید هر چه سریعتر اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه ما مسئولیت میزبانی از زوار اربعین را در مسیر بازگشت را برعهده داریم، گفت: موکب ها و برنامه ریزی های ما باید منطبق بر مسیر بازگشت زوار و تأمین وسایل ایاب و ذهاب زوار در مسیر برگشت باشد.

وی یادآور شد:  ما در چند نقطه به صورت متمرکز موکب ها را  در استان دایر خواهیم کرد، در مرز مهران در دو نقطه در پایانه شهید سلیمانی، یک موکب هم با همکاری دوستان سپاه و یک موکب در پایانه برکت برپا می شود، در مسیر  تردد زوار در کنجانچم نیز موکب دائمی وزارت نیرو برپا خواهد شد و در مسیرهای دهلران و سرابله و ایوان هم مواکبی دایر می شوند که پذیرایی مناسبی به صورت پک های بهداشتی، غذا و آب بسته بندی در نظر گرفته می شود.

کرمی با بیان این اینکه یکی از ضروری ترین اقدامات برای بازگشت زوار برپایی قرارگاه آب در مرز مهران است، افزود: شرکت  های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در خصوص برپایی این قرارگاه و دپوی  باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ابراز کرد: در خصوص تأمین آب بسته بندی و آب معدنی هم هم با مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

کرمی خواستار تکمیل زیرساخت های اربعین به صورت پایدار شد و گفت: زیرساخت ها در مرز مهران باید پایدار باشند به خصوص با توجه به فصل گرما تأمین آب پایدار برای زوار اربعین حسینی و شهر مهران در حال اجرا است و اعتبارات لازم در طرح جامع اربعین در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: زمین های لازم در اختیار استانهای معین قرار گرفته است و این استانها نسبت به ساخت و سازهای دائمی در مهران اقدام خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حمل و نقل زوار اربعین حسینی در مسیر برگشت از عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: باید برای تردد روزانه حداقل 20 هزار نفر آمادگی لازم  در مرز مهران وجود داشته باشد و حداقل 500 اتوبوس آماده برای انتقال زوار  در مرز مهران مستقر شود.

ارسال نظرات