باحضور مدیرعامل موسسه خیریه کشوری بوستان شکوه مهر و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این موسسه در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان، که در محل فرمانداری بجستان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۷۴۲۲۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد هادی اشرافی مدیرعامل موسسه خدمات توانبخشی با معرفی اجمالی آن، اظهار داشت: این موسسه خیریه ،موسسه ای فرا استانی و کشوری است که هرچند مرکز اصلی آن در مشهد مقدس هست، ولی در برخی شهرها و استانها نیز دارای شعبه بوده و حتی برای تاسیس شعبه و فعالیت در چند کشور نیز صحبت هایی شده و امیدواریم به زودی به فاز اجرایی وارد شود.

اشرافی افزود :این موسسه ، موسسه‌ای ویژه است که در بُعد توانبخشی و کار روی کودکان با نیازهای ویژه ، بویژه کودکان ۲ تا ۶ سال و البته محروم از خانواده ای که بتواند متکفل شایسته امور آنان باشد، اعم از کودکان نابغه و دارای ضریب هوشی بالا تا کودکان معلول وحتی معلولین شدید و ایزوله و دارای زندگی نباتی، فعالیت می کندو تامین تمام نیازهای آنها ازجمله اسکان شبانه‌روزی و تغذیه، نیازهای درمانی ، آموزشی و سایر نیازهای آنان را تحت پوشش دارد.

اشرافی ادامه داد : هم اکنون در ۱۱ مرکز ویژه ای که در مشهد داریم ، ازجمله در ۵ خانه فرزندان و دو آسایشگاه معلولین ، تعداد ۴۵۰ نفر به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند که ۱۷۰ نفر از این تعداد در آسایشگاههای معلولین اسکان داده شده اند و علاوه بر نیازهای درمانی و غذایی از کلاس های ویژه آموزشی و مهارتی نیز استفاده می کنند. ۲۰۰۰ کودک هم در خارج از مراکز ما و یا در خانواده های وابستگان شان یا در خانواده هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، در فضای شبه خانواده سرپرستی شده و تحت هر گونه پوشش های حمایتی موسسه هستند. تاکنون تعداد ۱۴۵ نفر از کودکات تحت پوشش موسسه هم چون به شرایط و امکان زندگی مستقل رسیده‌اند، از مراکز ما خارج شده‌اند.

 

مدیرعامل خیریه بوستان شکوه مهر در ادامه افزود: تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی شکوه مهر با ۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی واقع در بلوار وکیل آباد مشهد، از دیگر خدمات آموزشی این موسسه می باشد که به زودی در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجو خواهد پذیرفت و مرکز تخصصی درمان ضایعه نخاعی ها در مشهد مقدس از دیگر فعالیت های این موسسه خیریه می باشد که هم اکنون در حال ساخت است و به زودی تکمیل و به ارائه خدمات درمانی به این قشر آسیب دیده خواهد پرداخت.

مدبر عامل موسسه افزود : مراکز خانه فرزندان ۳ و ۴ و ۵ ما در مشهد، به کودکان عادی اختصاص دارد که به تشخیص قوه قضاییه به مراکز ما معرفی می شوند و پس از طی فرآیند مشاوره های تخصصی و تشکیل پرونده در این مراکز جذب می‌شوند.

آقای اشرافی سپس پس با معرفی آقای حسن هدایتی فر به عنوان مسئول شعبه موسسه در بجستان اظهار داشت : با کسب مجوزهای لازم ،شعبه بجستان را راه‌اندازی می‌کنیم و در صورت همکاری مسئولین شهرستان و تامین زمین و مکان مناسب و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معنوی و اجرایی ازموسسه، آمادگی داریم بلافاصله ساخت مرکز جامع خدمات توانبخشی شامل مرکز پیشکسوتان( خانه سالمندان ) خانه های فرزندان و مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و نیز مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مثبت زندگی به جامعه هدف و خانواده های دارای معلول و محروم را شروع و وارد فاز عملیاتی نمائیم و در بازه زمانی یک یا دو ساله با استاندارد ترین امکانات به بهره برداری برسانیم و حتی آمادگی داریم هر مرکز دیگری را که در در حیطه خدمات حمایتی و توانبخشی ، مسئولین وجود و فعالیت آن را دراین شهرستان ضروری و لازم تشخیص دادند، احداث کنیم.

در این جلسه دکتر ازقندی مسئول بهزیستی شهرستان ضمن تشکر از مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این موسسه خیریه از حضور در بجستان و تاسیس شعبه ، اظهار امیدواری کرد که این حضور برای مددجویان بهزیستی مایه خیر و برکت باشد.

شایان ذکر است پس از پایان این جلسه در معیت مدیرعامل و هیئت مدیره این موسسه از چند نقطه در سطح شهر جهت احداث مرکز جامع توانبخشی بازدید به عمل آمد و سپس دفتر شعبه موسسه در بجستان ، واقع در خیابان امام خمینی جنب بانک مسکن افتتاح گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها