خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: ایستادگی و مقاومت راه نجات ماست و سیاست ایستادگی موجب پیروزی ما در میدان های پیش رو خواهد شد
کد خبر: ۹۳۷۴۲۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

وی گفت: دفاع مقدس بهانه ای برای بیان مقاومت ملت ایران در مقابل لشکر دنیا بود. ملت بزرگ با انقلاب خود رویارویی با جبهه ظلم را شروع کردند و ما برای زندگی دینی و پایبندی به اصول دین در مقابل دشمن ایستادیم و دشمن نتوانست این امر را تحمل کند و غائله کردستان، پاوه، آذربایجان حوادثی بود که دشمن رقم زد اما ملت ایران با اقتدا به رهبر خود توانستند از این فتنه ها سربلند بیرون آیند.

وی گفت: دفاع مقدس بهانه ای است تا نقش و هدایت و فرماندهی امام عزیز را بازگو کنیم امامی که با فهم حکیمانه خود جنگ خانمان‌سوز را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: هفته دفاع مقدس بهانه ای است تا نقش حماسه های ملت را بیان کنیم. در دورترین نقاط کشور در ورودی روستاها همچنان تابلو شهدای عزیز را می توان دید که تقدیم انقلاب شده اند و دفاع مقدس بهانه ای است که ملت یکپارچه برای حمایت از تمامیت ارضی خود تلاش کرد.

سردار آتانی اظهار کرد: در دفاع مقدس ایثارها باید بازگو شود. نقش بانوان، جوانان، معلمان باید بیان شود. حتی نقش آفرینی صنعتگران ما در دفاع مقدس باید بیان شود. این روزها به دفاع مقدس نیاز داریم و لذا جنبه عقلانی دفاع مقدس باید مطرح شود.

وی افزود: برای عملیات والفجر ۴ غواصان بیش از یازده ماه آموزش دیدند و از رودخانه مواج و خروشان گذشتند در حالیکه گذر از آن غیرممکن بود و این از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به نقش حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و پس از آن تصریح کرد: قاسم سلیمانی روزهای حکومت امام زمان را روزهای دفاع مقدس می بیند و امروز نیاز است با ظرافت قلم شما رسانه ها هنرنمایی فرزندان این سرزمین تبیین شود و حماسه رزمندگان از نسلی گذشته تا نسل پیشرو را به رشته تحریر درآورید.

وی ادامه داد: سپاه بخشی از ظرفیت دفاع مقدس است چرا که نیروهای نظامی دیگر نیز در دفاع مقدس حضور داشتند و امروز این نیروها، همه اقشار، دستگاه ها، نهادها پای کار معرفی دفاع مقدس هستند.

سردار آتانی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس از سوی سپاه استان عنوان کرد: مراسم ویژه ایام دفاع مقدس با گلباران و عطر افشانی مزار شهدا در سراسر استان آغاز می شود. روز چهارشنبه پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهند شد که بیش از یک میلیون پیشکسوت با حضور رئیس جمهور در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی تجلیل خواهند شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: دیدار فرماندهان با امام جمعه، گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، حضور پاسداران و رزمندگان در نمازجمعه و سخنرانی پیش از خطبه فرمانده، تجدید میثاق با امام و شهدا، خاطره گویی دفاع مقدس، نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رونمایی از کتاب دفاع مقدس از برنامه های هفته دفاع مقدس در سپاه استان می باشد.

سردار آتانی گفت: روز یکشنبه به عنوان دفاع همه جانبه با استفاده از راهبرد امام راحل، دوشنبه وحدت ملی، یک همدلی و همگرایی را در دفاع مقدس تجربه کردیم و امروز به این وحدت نیاز داریم. روز سه شنبه تجلیل از رزمندگان جبهه دفاع مقدس، چهارشنبه روز تجلیل از جبهه مقاومت برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری،

وی افزود: بعد از دفاع مقدس در خرمشهرهای متفاوتی پیروز شدیم که یکی از این خرمشهرها تجلی اقتدار و عظمت و حضور جامعه پزشکی کشور بود که ماه ها زیر بار مسوولیت درمان بودند و تجلیل خواهند شد.

سردار آتانی گفت: ایستادگی و مقاومت راه نجات ماست و سیاست ایستادگی موجب پیروزی ما در میدان های پیش رو خواهد شد. ما ۴۳ سال اثبات کردیم بر سر جبهه مقاومت ایستاده ایم. آن روزی که دستانمان خالی بود مقاومت کردیم. امروز موشک‌های میان‌برد و بلند برد تمام اهداف دشمن را مورد هدف قرار می دهد. امروز روز قدرت نمایی است و با دستاورد دفاع مقدس استقلال خود را حفظ خواهیم کرد تا مثلث قدرتمند مردم، باورهای دینی و رهبری عزیز رخ نمایی کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها