احیای واحدهای تولیدی راکد، به منظور حمایت از اشتغال و تولید از سال های گذشته به عنوان یکی از سرفصل‌های جدی قوه قضاییه و وزارت صنعت و معدن و تجارت در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۲۹۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ، صنعت و کشاورزی دو بال اصلی برای پویایی اقتصاد و شکوفایی ظرفیت‌های هر کشوری است، با اینحال در چندسال اخیر به دلیل بروکراسی زائد اداری، عمل نکردن برخی بانک‌ها و موسسات مالی به تعهدات خود در قبال کارخانه‌ها، مسائل مربوط به تحریم‌ها تعدادی از صنایع در سراسر کشور را متوجه مشکلات جدی کرد و حتی به مرز تعطیلی و ورشکستگی نیز رفتند.



برای تحقق اهداف شعار سال باید تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت و تولید، برنامه‌های منسجمی را در راستای افزایش توان تولیدات داخلی و حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری داشته باشند و در این راستا یکی از مهم‌ترین مباحث مورد نظر، حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال است.


لذا دستگاه قضایی از چند سال اخیر در دوران خود که با تحولات مهمی همراه شد و توانسته در حوزه تولید نیز ورود جدی داشته باشد و با دستورات رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌های رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها، در راستای احیای واحدهای تولیدی شاهد اتفاقات خوبی بوده است. با ورود قوه قضائیه در استان کردستان اقدامات مهمی در راستای حل مسائل حقوقی واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.


بازگشت ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید


احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اینکه ۲۹ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان راکد و نیمه فعال است، اظهار داشت: سال گذشته براساس برنامه ریزی انجام شده ۴۷ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی استان احیا شد.


وی با بیان اینکه بر مبنای برنامه اعلام شده ۴۵ واحد راکد و نیمه فعال موجود در شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری به چرخه تولید بازگردانده می‌شود، اضافه کرد: تاکنون بازگشت ۲۰ واحد به چرخه تولید را در نیمه نخست سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه احیای مابقی واحدها هم در نیمه دوم امسال پیگیری خواهد شد، افزود: از طریق کلینیک کسب و کار اقدام به عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه فعال می‌کنیم و در صورت نیاز آنها را به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان معرفی خواهیم کرد.


خسروی یادآور شد: تسهیلاتی هم از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تامین مالی واحدهای نیازمند، در نظر گرفته شده است که این مهم در سال جاری می‌تواند منجر به رفع مشکلات مالی بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شود.


راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد تولیدی کردستان در دستور کار قرار گرفت


علی اشرف یوسفی، رئیس شورای بانک‌های کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه بانک‌های استان امسال در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: هرسال بانک‌ها نسبت به سال قبل، خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 95هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان به مردم پرداخت شده است، افزود: سال گذشته به دلیل ابتلای همکاران به ویروس کرونا بسیار در مضیقه بودیم اما با این وجود، هیچ پرونده وامی باقی نمانده است.


یوسفی از راه‌اندازی "کمیته‌ مانع‌زدایی" در همه بانک‌های سطح استان خبر داد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال کردستان در دستور کار است.


بازگشت 14 واحد تولیدی به چرخه تولید با حمایت دادگستری کردستان

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست معظم قوه قضاییه در خصوص پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب این ستاد استانی مشکلات واحد‌های تولیدی در نشست‌های مشترک با ادارات ذیربط و بانک‌های استان کردستان مطرح و تعداد 14 واحد تولیدی و کارگاهی تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگشت.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ، اقدامات موثر و ارزشمندی بین مجموعه دستگاه قضایی و استانداری درحوزه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی در استان انجام شده است افزود: خروجی این کارها عدم تعطیلی کارخانجات و ایجاد اشتغال بوده است.


وی تصریح کرد: از جمله این واحد‌های تولیدی شرکت آتیلا ارتوپد بوده که عملا به صورت نیمه تعطیل شده بود و با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان بازرسی ، دیوان محاسبات و دانشگاه علوم پزشکی فعال شده و علاوه بر اینکه تعداد 53 نفر به کار خود برگشتند ، زمینه اشتغال 150 نفر دیگر نیز در این شرکت فراهم شد.


رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران و همچنین زمینه سازی برای اشتغال افراد جدید از برنامه های دستگاه قضایی استان است ، افزود : این واحدها و شرکتهای تولیدی که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل بودند با حمایت های دادگستری استان کردستان به چرخه تولید بازگشته و هم اکنون در حال تولید و فعالیت هستند.
انتهای پیام/.
ارسال نظرات