فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی از اجرای 6800برنامه در هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۱۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ارومیه، سردار حبیب شهسواری امروز در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح و بسیج که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثار رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است که در نبردی نابرابر با جبهه کفر توانستند عزت و اقتدار بی نظیری را برای کشور به ارمغان آورند.

وی دفاع مقدس را مکتب ایثار، شجاعت و برگرفته از نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: همین منشا عاشورایی بودن دفاع مقدس است که اکنون بعد از گذشت چهل و یک سال موجب ماندگاری و استمرار آن شده است.

وی یکی از بارزترین راه های تداوم عزت و اقتدار کشور را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده عنوان کرد و افزود: امروز مدیران کشور نیز می توانند با الگو برداری و استفاده از تجارب آن دوران به راه حل بسیاری از مشکلات کشور دست یابند و این می تواند برای موفقیت کشور بسیار کارگشا باشد.

سردار شهسواری با بیان اینکه آذربایجان غربی با تقدیم 12 هزار شهید 17 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده سهم بسزایی در دفاع مقدس داشته است ادامه داد: اکنون نیز دفاع مقدس در این استان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: با نگاهی به نقش و فعالیت های زنان در آن دوران می توان دریافت که اگر سهم آنها از حماسه آفرینی از مردان بیشتر نباشد کمتر هم نبوده و با ایثار و تربیت مادران و همسران شهدا بود که امروز حماسه های دفاع مقدس اینگونه به منحصه ظهور رسیده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برنامه های کمیته نیروهای مسلح و بسیج استان آذربایجان غربی گفت: امسال 6800 برنامه با 80 عنوان برای گرامیداشت این هفته هدف گذاری شده شده است .

سردار شهسواری شعار چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را «ما مقتدریم» عنوان کرد و افزود: مراسم تجلیل از 40 هزار پیشکسوت و افتخار آفرین دفاع مقدس از آغازین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.

وی از برگزاری 41 یادواره شهدا در سراسر شهرهای استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: آیین عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهید، جانبازان، ایثارگران و جهادگران حوزه درمان دوران دفاع مقدس، تجلیل از بانوان رزمنده، جانباز و آزاده ، اعزام گروه های جهادی،تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان نخبه ، افتتاح طرح های عمرانی ،روایتگری در یادمان های شهدای استان، نشست های بصیرتی و کمک های مومنانه از جمله برنامه هایی خواهند بود که در هفته دفاع مقدس اجرا می شوند.

سردار شهسواری در پایان خاطرنشان کرد: سپاه، هرجا که اقتضا کند برای خدمت به مردم در کنار آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات